По-бързи, удобни и сигурни

Дигитализираме услугите си чрез онлайн платформа, която улеснява кандидатстването за кредит и проследяването на статус в реално време, споделя Свилен Петков, изпълнителен директор на Viva Credit

Автор:

Алек Вучков

По-бързи, удобни и сигурни

Дигитализираме услугите си чрез онлайн платформа, която улеснява кандидатстването за кредит и проследяването на статус в реално време, споделя Свилен Петков, изпълнителен директор на Viva Credit

По-бързи, удобни и сигурни
quotes

Какви са основните тенденции, които виждате в сектора на потребителското кредитиране в България?

Последните данни, с които разполагаме от пазара, не показват значителен ръст в търсенето на бързи кредити. Това може да бъде индикатор за подобряване на доходите на хората. Въпреки това потребителите продължават да вземат кредити предимно за ремонти в дома, други спешни разходи и за съжаление, за лечение. Тенденциите показват, че те стават по-внимателни при вземането на заеми, като се фокусират върху разумни и ориентирани към необходимостта решения.

Какви нови продукти или услуги планирате да предложите през следващата година?

Планираме доста да разширим портфолиото си със специфични предложения. Интересен нов продукт ще е факторингът за собствениците на имоти. С него те ще могат да финансират подобрения в имотите си, което да увеличи стойността им и потенциала за по-висок наем. Планираме да предложим и кредитна линия с по-гъвкави условия за финансиране, която ще привлече и по-устойчиви клиенти. Също работим да увеличим размера на стандартния кредит до 8000 лв., за да подкрепим по-широка гама клиенти.

Каква е стратегията ви за управление на риска при отпускане на кредити?

Използваме усъвършенствани скоринг модели, базирани на изкуствен интелект (AI). Те ни позволяват да правим по-точна оценка на кредитоспособността през анализ на широк спектър от данни и променливи. Внимателно следим и поведението на клиенти, които вече са ползвали наши продукти. Виждаме тенденция, при която новите клиенти са по-рискови в сравнение с вече утвърдените, затова използваме различни подходи и критерии за оценка на риска при тях.

Какви иновации въвеждате за подобряване на клиентското изживяване?

Инвестираме в решения, които правят процесите по-бързи, удобни и сигурни. Дигитализираме услугите си чрез онлайн платформа, която улеснява кандидатстването за кредит и проследяване статуса в реално време, като използва автоматизация и AI за по-бързо одобрение. Въвеждаме видео за дистанционна идентификация. Това ускорява процеса и осигурява максимална защита на личните данни. Чатбот и виртуален асистент ще са на разположение 24/7 за бързо обслужване и информация, а нова CRM система ще осигури персонализирано обслужване въз основа на клиентските предпочитания и обратна връзка. Разработваме електронно подписване на договори за дистанционно финализиране на сделки. За клиентите, които предпочитат да идват в офис, поддържаме добра среда. Обмисляме инсталиране на интерактивни екрани с информация за продукти и услуги и клиентите ни сами изследват различни опции през тях. Надграждаме постоянно и обучението на колегите.

Каква е обществената отговорност на Viva Credit?

Тази година стартирахме кампанията ВИВА ЖИВОТ като част от борбата срещу домашното насилие и превенция на финансовата зависимост. В партньорство с д-р Благородна Макева и с представители на институции заснехме серия от образователни видеа и поредица предавания „Брандовете на България“ по TV1. Предстои да реализираме още много инициативи в тази посока сред нашите колеги, клиенти и обществото.

Свилен Петков е изпълнителен директор на Viva Credit от 2021 г. Компанията е част от MFG – група финтех и застрахователни дружества, чиято мисия е да осигурят възможност за лесен достъп до финансиране на всеки без оглед на моментното му социално и финансово състояние.