Технологии

Дронът Silent Ventus се движи с въздушна тяга, но без витла

Дронът Silent Ventus се движи с въздушна тяга, но без витла

Дронът Silent Ventus се движи с въздушна тяга, но без витла

Безпилотният летателен апарат Silent Ventus няма нито една движеща се част и се мести в пространството от въздушно-йонен двигател. Представители на компанията Undefined Technologies, която разработи този летателен апарат, публикуваха последните полетни тестове, по време на които Silent Ventus успя да остане във въздуха 4,5 минути.

Според докладите Silent Ventus трябва да бъде готов за търговската мрежа през 2024 г. Silent Ventus няма витла и други атрибути на традиционните безпилотни летателни апарати. Цялата му задвижваща система е решетка от електроди, към които се прилага електрическо въздействие с високо напрежение, което йонизира молекулите на кислорода и азота от въздуха. Под въздействието на електрическите полета тези йони се движат в дадена посока, създават "йонен вятър", който обаче осигурява малка подемна сила. 

Подобен принцип се използва широко в космическите йонни двигатели, които не са предназначени за работа в атмосферни условия. Но атмосферният йонен изтласкващ  двигател, разработен от Undefined Technologies и базиран на технологията "Air Tantrum", осигурява 150 процента повече тяга от конвенционалните йонни изтласкващи устройства. Това позволява на безпилотния летателен апарат Silent Ventus да се издигне от земята и да остане във въздуха известно време.

През 2020 г. дронът Silent Ventus успя да остане във въздуха само 25 секунди на закрито, като създаде ниво на шум от 90 децибела, което е сравнимо с работата на обикновен сешоар. В началото на тази година устройството вече можеше да лети две минути и половина, като създаваше шум от 85 децибела. неотдавна бяха проведени редовни тестове, по време на които устройството остана на открито в продължение на четири минути и половина при ниво на шума под 75 децибела.  „За да летим повече от четири минути, трябваше напълно да преработим химията и физиката на батериите, които използваме“, казва Томас Бенда -  младши, главен инженер на Undefined Technologies, - „Това ни позволи да получим по-висока енергийна плътност.

Според бъдещите планове на Undefined Technologies, до края на 2023 г. те трябва да постигнат полет на дрона Silent Ventus за най-малко 15 минути, докато нивото на генерирания от него шум ще бъде не повече от 70 децибела. Все още обаче няма информация колко тежък товар може да вдигне във въздуха. Това поставя под съмнение възможността за използване на подобни устройства в услугите за крайни доставки, върху които те бяха фокусирани от самото начало.

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ