Глобалните продажби на смарт часовници спадат за първи път

Глобалните продажби на смарт часовници са спаднали за първи път, показват нови данни, като основната причина е рязкото намаляване на популярността на пазарния лидер – Apple.
Компанията за пазарни проучвания Counterpoint съобщава, че през 2024 г. са били доставени със 7% по-малко устройства в сравнение с предходната година.
Доставките на Apple Watch са намалели с 19% за този период, твърди Counterpoint.
Спадът се дължи на липсата на нови функции в последните модели на Apple и факта, че слуховият модел Ultra 3 така и не беше представен.
„Най-големият фактор за този спад беше Северна Америка, където липсата на Ultra 3 и минималните подобрения в серията S10 накараха потребителите да се въздържат от покупки,“ казва старши анализаторът на Counterpoint Аншика Джейн.
Apple също беше засегната от забрани за продажби и внос в САЩ в края на 2023 г. и началото на 2024 г. поради патентен спор, свързан с мониторинга на нивото на кислород в кръвта – фактор, който според Джейн също е допринесъл за по-ниските продажби през първата половина на 2024 г.
Ръст на китайския пазар
В Китай продажбите на смарт часовници нараснаха от 19% на 25% от пазара през последното тримесечие на 2023 г. до края на 2024 г. и така за първи път страната регистрира повече продажби на този тип устройства от Индия или Северна Америка, според Counterpoint.
Китайските производители също се възползваха от друга тенденция – нарастващата популярност на детските смартчасовници, единственият сегмент на пазара, който бележи ръст през 2024 г.
Компанията Imoo, известна в Китай като „Малък гений“, специализира в детски смарт часовници и отчете 22% ръст на доставките.
"Сегментът на детските смарт часовници набира популярност, тъй като родителите се тревожат за безопасността на децата си и искат да ги следят и поддържат постоянна връзка с тях,“ казва анализаторът на Counterpoint Балбир Сингх.
Въпреки това, Imoo беше изместена от Xiaomi, която отбеляза 135% ръст на доставките.
Фитнес гривните Smart Band на Xiaomi се продават на значително по-ниски цени от конкурентните модели на Apple и Samsung.
„Големите компании за потребителска електроника като Apple и Samsung се фокусират върху по-високи маржове, вместо да влизат в ценова война,“ казва анализаторът Лео Геби.
„Xiaomi се справи отлично със стратегията си, особено в региони като Южна и Източна Европа, където достъпността има по-голямо значение за потребителите.“
Спад в Индия и глобални прогнози
Друг голям фактор за спада в глобалните продажби беше Индия, чийто пазарен дял падна от 30% на 23%.
„Причината е своеобразен „балон“ с евтини устройства от индийски производители, който сега се спука,“ коментира експертът.
„Имаше много оплаквания за качеството на тези устройства и хората останаха недоволни. Производителите започват да осъзнават, че е по-добре да създават продукти с по-дълъг жизнен цикъл.“
Counterpoint прогнозира леко възстановяване на глобалния пазар, с едноцифрен ръст през 2025 г.
Очаква се този ръст да бъде стимулиран от по-широкото използване на изкуствен интелект и по-голямо внимание към предоставянето на по-разнообразни здравни данни.
Въпреки спада, китайските марки като Xiaomi, Huawei и Imoo отбелязаха значителен ръст през 2024 г.
„Смарт часовникът премина от нов и вълнуващ продукт към стабилизиращ се пазар – новите функции не се променят драстично всяка година,“ обясни Лео Геби от CCS Insight.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.