Microsoft учи роботи да анализират хората и спомените си

Microsoft учи роботи да анализират хората и спомените си

Хората имат способността да предсказват човешкото поведение, особено груповото. Изкуственият интелект обаче все още изпитва трудности, когато се наложи да изпълнява нещо повече от контролиран разговор с един човек, пише Engadget. 

Точно този аспект от функционалността на роботите е във фокуса на проекта на Microsoft Situated Interaction ("взаимодействие в ситуация"). Изследователите на технологичния гигант са разработили роботи, оборудвани със сензори, които могат не само да разпознават различни хора, но и да установят техните цели и роли в групата. Личните асистенти могат да разберат кой говори близо до тях и да отвърнат вежливо, а роботи портиери могат да повикат асансьора, виждайки група от хора, която се е насочила към него. 

Някои роботи имат подобна на човешката способност да търсят информация в спомените си и да правят заключения, основани на нея. Освен че знаят графика ни, те могат да доловят присъствието ни и да направят предвиждане, базирано на навиците ни, пише Фокус. Един от роботите дори може да направи заключение, че отиваме при него, тъй като сме попитали някое компютърно устройство за упътване и той се е свързал с него.

Засега умните машини са само в лабораториите и едва ли скоро ще станем свидетели на производството им, но тези технологии могат да допринесат за създаването на устройства, комуникиращи по-ефективно с потребителите. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
Китайският президент Си Дзинпин предлага създаване на глобален орган за регулиране на изкуствения интелект
„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Target възприема нов маркетинг подход за колаборацията си с Woolrich
Шефът на Razеr: Подгответе се изкуственият интелект да промени всичко в гейминг индустрията