Aston Martin предупреждава за спад в печалбите заради американските мита и търси „активна подкрепа“
Aston Martin обвини тарифите на Доналд Тръмп за по-ниските печалби в последно време, тъй като автомобилният производител призова британското правителство да предложи по-„проактивна подкрепа“.
Компанията, която произвежда автомобилите си във фабрики в Уоруикшир и Южен Уелс, понижи прогнозите си за печалба в понеделник за втори път тази година. Тя заяви, че сега очаква да реализира по-голяма загуба от 110 милиона паунда - стойност, която беше долната граница на прогнозите ѝ за печалба, пише още The Guardian.
Автомобилният производител отправи критики към британското правителство, като заяви на инвеститорите, че макар да е ангажиран с представители от двете страни на Атлантика, е водил „положителен диалог“ директно с американската администрация, но е търсил „по-активна подкрепа“ от британските министри.
Компанията призова британските власти „да защитят интересите на малките производители, като Aston Martin, които осигуряват хиляди работни места, като правят важен принос за местните икономики и за по-широката верига за доставки на автомобили в Обединеното кралство“.
Тръмп наруши световната икономика с търговската война тази година, причинявайки сътресения в автомобилната индустрия с налагането на 25% мита на 3 април в допълнение към съществуващото мито от 2,5%.
През май президентът на САЩ и Киър Стармър се споразумяха за ограничаване на митата за 100 000 произведени във Великобритания автомобили годишно до 10%. Тази ставка влезе в сила на 30 юни, последния ден от второто финансово тримесечие на Aston Martin.
Автомобилният производител обаче критикува търговското споразумение, твърдейки, че „въвеждането на механизъм за тарифни квоти в САЩ добавя допълнителна степен на сложност и ограничава способността на марката да прави точни прогнози за края на тази финансова година и потенциално за тримесечия от 2026 г. нататък“.
Aston Matin обясни по-слабото търсене и с това, че има повишена вероятност от проблеми във веригата за доставки — особено след скорошен киберинцидент, засегнал голям британски производител на автомобили.
Британската автомобилна индустрия беше разтърсена тази година от кибератака срещу Jaguar Land Rover, най-големият работодател в автомобилния сектор в страната, което я накара да замрази производството си.
Акциите на Aston Martin, която е регистрирана на Лондонската фондова борса, паднаха с повече от 11% при отварянето на търговията в понеделник сутринта, преди да възстановят част от своята стойност и да се установят с понижение от 7%.
Компанията е доставила 1430 автомобила през третото тримесечие на годината, което е под предишния прогнозен период за „приблизително сходни“ 1641 автомобила през същия период на миналата година.
Колебанието в търсенето идва, тъй като Aston Martin се готви да пусне на пазара своя Valhalla на стойност 1 милион долара (743 000 британски лири) - хиперкола със средно разположен двигател, която се надява да увеличи печалбите. Очаква се доставките на автомобила да започнат през последното тримесечие на финансовата си година, въпреки че заяви, че прогнозата за около 150 доставки през тези три месеца е под предишните очаквания, което отразява забавяния в инженерните разработки.
Aston Martin, чиито автомобили отдавна са заемали видно място във филмите за Джеймс Бонд, започна преглед на бъдещите си планове за разходи, които според компанията вероятно ще доведат до по-ниски капиталови инвестиции в инженеринг и развойна дейност в сравнение с предишните прогнози от около 2 милиарда паунда между финансовите 2025 и 2029 години.
Компанията също така заяви пред инвеститорите, че вече не очаква да генерира положителен свободен паричен поток за втората половина на текущата си година.
Отделни данни от лобистката група Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) показват, че пазарът на нови автомобили във Великобритания е нараснал с 13,7%, достигайки 312 891 превозни средства миналия месец, което е най-добрия резултат през септември от 2020 г. насам.
Това беше най-добрият месец досега за електрически превозни средства с батерии, със 72 779 регистрации през септември, което представлява 23,3% от пазара. SMMT установи, че това се дължи на отстъпките от производителите, по-широката гама от модели и правителствената субсидия за електрически автомобили.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Омбудсманът иска спешни мерки заради липсата на формула за изчисляване на парното
Политика |Банките от еврозоната затягат достъпа до кредити поради търговски рискове, показва проучване на ЕЦБ
Финанси |Месечна прогноза: От -5 до +25 градуса през ноември
България |Как приливите създадоха първите градове?
Любопитно |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
Хороскоп |България и „Райнметал“ подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
България |Съветът за съвместно управление договори ротацията на председателя на парламента
България |Новата икономика: Биткойн миньорите пренасочват вниманието си към AI
Икономика |Румен Радев: България трябва да има ясно и открито лице на управление
България |„Лукойл“ ще продаде международните си активи
Енергетика |Енергийният министър: Сигурността на доставките на горива за страната е гарантирана
България |Тръмп и Такаичи обещаха нова „златна ера“ в отношенията между САЩ и Япония
Политика |ADVERTORIAL
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.