Автомобилните производители от ЕС предупреждават, че забраната за двигатели с вътрешно горене вече не е осъществима

Автомобилните производители от ЕС предупреждават, че забраната за двигатели с вътрешно горене вече не е осъществима

Европейските производители на автомобили заявиха, че планираната от Европейския съюз забрана за двигатели с вътрешно горене вече не е реалистична, предупреждавайки, че климатичните правила рискуват да отслабят автомобилната индустрия в региона и нейната мрежа от доставчици, предаде Блумбърг.

В писмо лидерите на основните лобистки групи в индустрията призоваха председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен да преразгледа плановете за постепенно премахване на превозните средства, задвижвани с изкопаеми горива, до средата на 30-те години на 21-ви век, твърдейки, че доминацията на Китай във веригата за доставки на електрически превозни средства и новите търговски бариери на САЩ представляват нови препятствия.

„Европейският план за трансформация на автомобилната индустрия трябва да надхвърли идеализма, за да признае настоящите индустриални и геополитически реалности“, посочиха в писмото президентът на Европейската асоциация на производителите на автомобили Ола Калениус и президентът на Европейската асоциация на автомобилните доставчици Матиас Цинк.

„Постигането на целите за CO2 за 2030 г. и 2035 г. в днешния свят просто вече не е осъществимо“, отбелязаха Калениус, който е и главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group AG, и Цинк, висш изпълнителен директор в Schaeffler AG.

Интервенцията подчертава нарастващото напрежение между климатичните амбиции на Европа и икономическите затруднения, обзели най-големия ѝ производствен сектор. Автомобилните производители пуснаха на пазара десетки електрически модели, но превозните средства, задвижвани с батерии, все още съставляват само около 15% от продажбите.

Автомобилните производители продължават да генерират по-голямата част от приходите си от модели с двигатели с вътрешно горене, особено SUV-ове с висок марж и премиум автомобили, което подчертава предизвикателството на бързата промяна. Доставчиците също са под натиск, подчертан от компании като Continental AG, които съкращават работни места, и Valeo SE, които предупреждават за рентабилността, тъй като търсенето на електромобили се охлажда, а разходите за финансиране се покачват - натиск, който анализаторите очакват да стимулира по-голямо преструктуриране по веригата на доставки.

Политиците в ЕС досега защитаваха целта за 2035 г. като съществена за постигане на климатичните цели. Екологичните групи твърдят, че предупрежденията в индустрията са преувеличени, посочвайки стабилния растеж на продажбите на електромобили и вълна от нови европейски проекти за батерии.

Забраната беше одобрена с малка разлика в Брюксел след години на дебати, като някои държави, включително Франция и Нидерландия, вече привеждат националните си политики в съответствие с нея.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Слънцето се "събужда" и НАСА не знае причината
Полша спря търговски трафик за 25 млрд. евро между ЕС и Китай със затварянето на границата с Беларус
Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
ChatGPT ще използва система за проверка на възрастта след смъртта на тийнейджър
Над 127 млн. пътници е превозило столичното метро през 2024 г.
Работна ръка под наем: устойчиво решение или временна мярка за икономиката?
Имате лош шеф? Ето как да се справите