Автомобилните производители от ЕС предупреждават, че забраната за двигатели с вътрешно горене вече не е осъществима

Европейските производители на автомобили заявиха, че планираната от Европейския съюз забрана за двигатели с вътрешно горене вече не е реалистична, предупреждавайки, че климатичните правила рискуват да отслабят автомобилната индустрия в региона и нейната мрежа от доставчици, предаде Блумбърг.
В писмо лидерите на основните лобистки групи в индустрията призоваха председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен да преразгледа плановете за постепенно премахване на превозните средства, задвижвани с изкопаеми горива, до средата на 30-те години на 21-ви век, твърдейки, че доминацията на Китай във веригата за доставки на електрически превозни средства и новите търговски бариери на САЩ представляват нови препятствия.
„Европейският план за трансформация на автомобилната индустрия трябва да надхвърли идеализма, за да признае настоящите индустриални и геополитически реалности“, посочиха в писмото президентът на Европейската асоциация на производителите на автомобили Ола Калениус и президентът на Европейската асоциация на автомобилните доставчици Матиас Цинк.
„Постигането на целите за CO2 за 2030 г. и 2035 г. в днешния свят просто вече не е осъществимо“, отбелязаха Калениус, който е и главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group AG, и Цинк, висш изпълнителен директор в Schaeffler AG.
Интервенцията подчертава нарастващото напрежение между климатичните амбиции на Европа и икономическите затруднения, обзели най-големия ѝ производствен сектор. Автомобилните производители пуснаха на пазара десетки електрически модели, но превозните средства, задвижвани с батерии, все още съставляват само около 15% от продажбите.
Автомобилните производители продължават да генерират по-голямата част от приходите си от модели с двигатели с вътрешно горене, особено SUV-ове с висок марж и премиум автомобили, което подчертава предизвикателството на бързата промяна. Доставчиците също са под натиск, подчертан от компании като Continental AG, които съкращават работни места, и Valeo SE, които предупреждават за рентабилността, тъй като търсенето на електромобили се охлажда, а разходите за финансиране се покачват - натиск, който анализаторите очакват да стимулира по-голямо преструктуриране по веригата на доставки.
Политиците в ЕС досега защитаваха целта за 2035 г. като съществена за постигане на климатичните цели. Екологичните групи твърдят, че предупрежденията в индустрията са преувеличени, посочвайки стабилния растеж на продажбите на електромобили и вълна от нови европейски проекти за батерии.
Забраната беше одобрена с малка разлика в Брюксел след години на дебати, като някои държави, включително Франция и Нидерландия, вече привеждат националните си политики в съответствие с нея.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.