BYD настига Tesla в надпреварата за най-голям доставчик на електрически превозни средства
Китайският гигант BYD отчете 21% ръст в продажбите на електрически превозни средства през второто тримесечие, намалявайки преднината на Tesla като най-големия доставчик на електромобили в света – титла, която компанията на Мъск си върна през четвъртото тримесечие именно от китайската фирма, пише Ройтерс.
BYD е продала 426 039 електромобила през тримесечието април-юни, според изчисленията на Ройтерс, базирани на месечните отчети за продажбите. Това е около 12 000 автомобила по-малко от доставките на автомобили на Tesla, изчислени за второто тримесечие.
Очаква се Tesla да отчете спад от 6% в доставките на превозни средства за тримесечието април-юни във вторник - първият път, когато американската фирма е настроена да отчете две поредни тримесечия на спад, тъй като е изправена пред силната конкуренция в Китай и бавното търсене поради липса на достъпни нови модели.
Компанията може отново да отстъпи короната си при електромобили на BYD, ако действителните резултати се окажат по-слаби от очакваните, като Barclays прогнозира спад от 11% в доставките през второто тримесечие, който би бил най-големият за Tesla досега.
Tesla е изправена пред тежки предизвикателства след години на бърз растеж, които я превърнаха в най-ценният производител на автомобили в света. През януари компанията предупреди, че ръстът на доставките през 2024 г. ще бъде „забележимо по-нисък“, тъй като тласъкът от продължилите месеци намаления на цените отслабва.
Производителят на електромобили намали производството на своя най-продаван електрически автомобил Model Y с двуцифрен процент в завода си в Шанхай от март, за да отговори на отслабващото търсене на старите си модели в Китай - вторият по големина пазар за компанията след Съединените щати.
За сравнение, най-големият му китайски конкурент BYD поддържа стабилен ръст в продажбите на EV, докато по-младите компании в сектора като Nio регистрират главоломен ръст през последното тримесечие. Доставките на превозни средства на NIO през второто тримесечие се удвоиха до 57 300 единици.
Намаляването на цените и нарастващото изместване на потребителското търсене към електромобили и хибриди от бензинови превозни средства са основните причини за силните продажби на китайските производители на електромобили през последните месеци, каза Цуи Донгшу, генерален секретар на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).
Продажбите на превозни средства с нова енергия, включително електромобили и plug-in хибриди, в Китай съставляват 46,7% от общите продажби на автомобили през май, според данните на CPCA.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Временно спират движението по "Дунав мост" при Русе заради ремонт
Политика |Премиерът на Малайзия: Завод за магнити ще стимулира сектора на редкоземните елементи
Бизнес |Шефът на ExxonMobil: Законът на ЕС за устойчивост може да сложи край на дейността ни в Европа
Енергетика |Белгия инвестира спешно 50 млн. евро в средства за противодействие на дронове
Свят |Европейските пазари започват ноември с ръст*
Финанси |Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Техники за успех |България е единствената страна в ЕС, която събира за рециклиране толкова устройства, колкото продава на пазара
Технологии |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 3 до 9 ноември
Хороскоп |Тръмп: Не вярвам да влезем във война с Венецуела, но дните на Мадуро като президент са преброени
Свят |Шефът на Microsoft за изкуствения интелект: Само биологичните същества могат да бъдат съзнателни
Технологии |САЩ искат повече държави да използват долара. Кои са кандидатите?
Финанси |От утре пускат поетапно парното в София
Общество |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.