Дъщерна компания на Alphabet разработва по-просторно роботакси с по-евтина технология
Притежаваната от Alphabet компания Waymo разкри подробности за най-новата си технология за самостоятелно управление от „поколение 6“. Неговата нова технология без шофьор, интегрирана в електрическите превозни средства Geely Zeekr, трябва да може да се справи с по-широк спектър от метеорологични условия, без да изисква толкова много скъпи камери и сензори на борда, предаде CNBC.
Компанията e поканила CNBC в своя гараж в Маунтин Вю, Калифорния, за да види новото роботакси в процес на разработка. Сатиш Джеячандран, вицепрезидент по инженерството на Waymo, каза, че екипът е „уверен, че можем да пуснем това поколение на пазара много по-бързо от предишното поколение“, цитирайки напредъка в технологията за машинно обучение и производителността на полупроводниците.
Търговската услуга за роботикси таксита на Waymo за първи път стартира в края на 2018 г. в САЩ. Преди това компанията интегрира системите си без водачи в хибридни миниванове Chrysler Pacifica и напълно електрически SUV Jaguar I-PACE.
Ръководителите споделят подробности за предстоящата роботакси, докато Waymo работи за мащабиране на съществуващата си услуга, Waymo One, в рамките на градовете Sunbelt Сан Франциско, Финикс, Остин, Тексас и Лос Анджелис.
Днес Waymo осигурява около 50 000 платени пътувания без шофьор седмично, предимно в Сан Франциско и Финикс. През юни компанията се отказа от списъка си с чакащи и отвори Waymo вози за всички потребители в Сан Франциско. Waymo е осъществил повече от 2 милиона пътувания до момента.
Миналия месец Alphabet обяви, че ще инвестира нови 5 милиарда долара в отдела си за автономни превозни средства, който за първи път започна като „шофьор на проекти“ в Google през 2009 г.
Джеячандран каза пред CNBC, че капиталът ще се използва най-вече за мащабиране, включително добавяне на новия роботикси към флота му, след като тестването и валидирането на поколение 6 приключи. Той каза, че очаква автомобилите Jaguar I-PACE и Geely Zeekr на Waymo да „съжителстват“.
Предстоящият Waymo-Zeekr е по-компактен автомобил, който има почти същия отпечатък като съществуващите SUV модели Waymo I-Pace. Zeekr обаче има интериор, който може да се окаже по-достъпен за някои ездачи. Той включва ниско стъпало и висок таван с повече място за краката между редовете седалки, наред с други функции.
Waymo продължи разработването по поръчка на сензори и софтуер — включително лидар, радар и други — които са монтирани около Zeekr по начин, който дава на системата на автомобила „360 изглед“ на препятствията, които да идентифицира и избягва. Сензорите разполагат и с чистачки, които ги почистват от повечето мръсотия и валежи.
Отчасти, за да намали цената на всяко роботикси, Waymo е намалил броя на камерите на борда от 29 на 13 и лидарните сензори от пет на четири. Сега компанията тества поколение 6 по обществени пътища с професионални шофьори на борда на тези превозни средства.
Waymo също извършва част от работата си по тестване и валидиране в Детройт, Бъфало, Ню Йорк и Ню Йорк, за да разбере повече за това как неговите автомобили без водачи ще се представят при различни видове трафик и време.
Въпреки че търговските роботикси услуги от Didi и Pony.ai работят в Китай, Waymo засега е изправен пред малка конкуренция в САЩ. На вътрешния пазар Cruise, собственост на GM, претърпя неуспехи, които временно извадиха безпилотните му превозни средства от пътищата, докато Uber и Ford прекратиха по-ранните усилия без шофьори. Тесла все още не е доставила кола без шофьор, но планира да представи своето „специализирано роботикси“ през октомври.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.