Глоби за милиарди надвисват над европейските производители на автомобили за превишаване на стандартите за емисии
Европейските производители на автомобили се опасяват от глоби за милиарди долари за неспазване на изискванията за емисиите на въглероден диоксид на фона на намаляващото търсене на електрически автомобили, се казва в съобщение за медиите на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
През 2025 г. ще влязат в сила нови разпоредби за средните емисии на автомобилите, продавани в ЕС, но е малко вероятно производителите на автомобили да успеят да ги изпълнят, тъй като продажбите на електрически автомобили в Европа рязко намаляват.
Тази тенденция бе потвърдена от статистически данни, публикувани по-рано днес, които показаха 43,9% спад в продажбите на електрически автомобили в Европейския съюз през август. Включително в Германия, най-големия автомобилен пазар в Европа, продажбите на електромобили са се сринали с 68,8 %. Делът на електрическите автомобили в общите продажби на пазара на ЕС е спаднал до 14,4% от 21% година по-рано.
В резултат на това производителите на автомобили могат да бъдат изправени пред „или глоби в размер на милиарди евро .... или да намалят производството и персонала си“, се казва в изявление на ACEA.
Асоциацията призова органите на ЕС да преразгледат политиките за намаляване на емисиите на въглероден диоксид възможно най-скоро. По-специално, регулаторните прегледи за микробусите и тежкотоварните автомобили понастоящем са планирани съответно за 2026 г. и 2027 г., но асоциацията призовава тези прегледи да се извършат още през 2025 г.
„Европейската автомобилна индустрия подкрепя Парижките споразумения и целите на ЕС за декарбонизация на транспортния сектор до 2050 г. и е инвестирала милиарди евро в производството на електрически превозни средства“, се казва в съобщение за медиите на ACEA. „Понастоящем не съществува проблем с технологията на превозните средства или с наличието на превозни средства с нулеви емисии. Ние изпълняваме своята част от сделката, но другите фактори, необходими за системния преход, не са налице. Ситуацията се утежнява от нарастващото изоставане на ЕС в областта на конкурентоспособността“, пише още в него
Сред предизвикателствата, пред които е изправена индустрията, асоциацията изтъкна липсата на развитие на инфраструктурата за зарядни станции и водородни станции, липсата на конкурентна среда за производителите, достъпна зелена енергия и данъчни стимули, както и надеждни източници на доставка на суровини, водород и батерии.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
INSAIT получи ново финансиране в размер на 1 млн. долара от Google
Компании |Учени провеждат климатичен експеримент в Амазония, наречен "машина на времето"
Любопитно |Венецуела прекрати енергийните си споразумения с Тринидад и Тобаго
Свят |Шефът на СТО за световната търговия след митата: Очуканa и насиненa, но все още на крака
Икономика |КТ "Подкрепа" предлага промени в данъчната и осигурителната система
Политика |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
Хороскоп |България и „Райнметал“ подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
България |Бил Гейтс смекчи позицията си по отношение на „климатичната катастрофа“
Свят |Съветът за съвместно управление договори ротацията на председателя на парламента
България |Новата икономика: Биткойн миньорите пренасочват вниманието си към AI
Икономика |Румен Радев: България трябва да има ясно и открито лице на управление
България |Енергийният министър: Сигурността на доставките на горива за страната е гарантирана
България |ADVERTORIAL
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.