Групата Фолксваген със силни продажби въпреки дизелгейт
Процъфтяващият бизнес в Китай е допринесъл за 3,8-процентовото увеличение на продажбите на автомобили от групата Фолксваген (Volkswagen) през 2016 година въпреки съдебните дела и разследванията по дизелгейт (скандала с тестовете за вредни емисии), предаде Асошиейтед прес.
От групата, включваща едноименната марка, Ауди (Audi), Порше (Porsche) и Шкода (Skoda), миналата година са продадени 10,31 милиона коли.
Резултатът укрепва позициите на Фолксваген за титлата на най-голям автомобилопроизводител в света срещу лидера по продажби от 2015-а - Тойота (Toyota).
Годишните продажби в Китай са нараснали с 12,2 процента до 3,98 милиона.
Тласък е даден от силния декември, когато световните продажби на концерна са скочили с 11,8 процента, подпомогнати от растеж с цели 18,6 процента в Китай, най-големия пазар на компанията.
Вчера германският автомобилопроизводител съобщи, че е приключил 2016 година с 5,66 милиона продадени леки автомобила от едноименната марка, което е с 2,8 процента повече спрямо 2015 година.
Чешкото подразделение Шкода пък е увеличило световните си доставки с 6,8 процента до рекордните 1,13 милиона автомобила през 2016 година благодарение на нарасналите продажби в Европа и Китай.
Източник: БТА
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.