Купувачите на електромобили Xiaomi ще чакат по 6 месеца заради големия брой поръчки

Купувачите на електромобили Xiaomi ще чакат по 6 месеца заради големия брой поръчки

Купувачите на електромобили Xiaomi ще чакат по 6 месеца заради големия брой поръчки

Само няколко дни след като китайският производител на смартфони Xiaomi пусна на пазара първия си електромобил, купувачите бяха уведомени, че може да се наложи да чакат до шест месеца, за да им бъде доставено превозно средство.Снимки в китайските социални медии показват как фирмата уведомява купувачите, че доставката на SU7 Max може да отнеме 27 седмици, съобщи BBC.

По-рано компанията заяви, че предварителните поръчки са достигнали 88 898 в рамките на 24 часа след началото на приема на поръчки в четвъртък.

Технологичният гигант, който е третият по големина продавач на смартфони в света с пазарен дял от около 12 %, се изправя срещу съперници в областта на електромобилите, включително Tesla и BYD, на най-големия пазар на автомобили в света.

Цената на стандартния модел SU7 е 215 900 юана (29 872 щатски долара; 23 663 паунда), а версията Max струва 299 900 юана.

За сравнение, стартовата цена в Китай за Model 3 на Tesla е 245 900 юана.

SU7, който е сравняван с моделите Taycan и Panamera на Porsche, има минимален пробег от 700 км (435 мили), което е повече от 567 км на Tesla Model 3.

Като част от кампанията си за популяризиране на SU7, Xiaomi пусна и специални версии на автомобила, наречени Founder's Edition, които се предлагат с безплатни подаръци, като например хладилници.

В неделя главният изпълнителен директор на технологичния гигант Лей Дзюн заяви в публикация в Weibo, че ще започне втори кръг от продажби за Founder's Edition.

Фирмата се надява, че общата операционна система на SU7 с нейните телефони, лаптопи и други устройства ще се хареса на съществуващите клиенти. Електромобилите на Xiaomi се произвеждат от подразделение на държавния автомобилен производител BAIC Group в завод в Пекин, който може да произвежда до 200 000 автомобила годишно. Но този ход идва в момент, когато ръстът на продажбите на електромобили се забави в световен мащаб, предизвиквайки ценова война.

Tesla, ръководена от мултимилиардера Илон Мъск, намали цената на своите автомобили в Китай с хиляди долари през последните месеци, докато местните конкуренти като най-продавания производител на електрически превозни средства в света BYD намалиха цените.

Като показател за предизвикателствата пред технологичните компании, които искат да произвеждат електрически автомобили, производителят на iPhone Apple миналия месец отмени плановете си за създаване на електрически автомобил.

Миналата седмица BYD обяви рекордни годишни печалби, но заяви, че растежът се е забавил към края на миналата година.

Базираният в Шанхай производител на електромобили Nio също понижи прогнозата си за доставките през първото тримесечие, тъй като потребителите свиха разходите си при отслабване на икономическия растеж в Китай.

Американският гигант в областта на електромобилите Tesla трябва да обяви данните си за доставките през първите три месеца на 2024 г. тази седмица. Акциите на Tesla спаднаха с почти 30% през първото тримесечие.

Xiaomi заяви, че ще инвестира 10 млрд. долара (7,9 млрд. паунда) в бизнеса си с превозни средства през следващите 10 години.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ