Мексико увеличава митата върху вноса на автомобили от Китай под натиска на САЩ

Мексико обяви, че ще повиши митата върху вносните автомобили от Китай и други азиатски страни до 50%, предаде Ройтерс.
Това е широкообхватна реформа на вносните мита, за която правителството твърди, че ще защити работните места, а анализаторите считат за предизвикана от натиск от страна на Съединените щати.
Министерството на икономиката заяви, че тези действия, които ще увеличат митата в различна степен върху стоки в множество сектори, включително текстил, стомана и автомобилна индустрия, ще повлияят на вносни стоки на стойност 52 милиарда долара.
„Те вече са обложени с мита“, заяви министърът на икономиката Марсело Ебрард пред репортери, когато беше попитан за митата върху вноса на китайски автомобили, които в момента са 20%. „Това, което ще направим, е да ги повишим до максимално допустимото ниво. Без определено ниво на защита, почти не можете да се конкурирате“, добави той.
Ебрард подчерта, че мерките, които са точно в рамките на ограниченията, наложени от Световната търговска организация, са предназначени да защитят работните места в Мексико, тъй като китайските автомобили навлизат на местния пазар „под това, което наричаме референтни цени“.
Планът все още предстои да бъде одобрен от Конгреса, където правителството има значително мнозинство.
Тарифите ще засегнат страни, които нямат търговски споразумения с Мексико, особено Китай, Южна Корея, Индия, Индонезия, Русия, Тайланд и Турция, се казва в документ на Министерството на икономиката.
Планът ще засегне 8,6% от целия вноси ще защити 325 000 работни места в промишлеността и производството, които са били изложени на риск, се посочва в документа.
Мерките включват мита от 35% за вноса на стомана, играчки и мотоциклети. Текстилът ще бъде обект на мита между 10% и 50%.
Мерката идва в момент, когато Съединените щати настояват страните в Латинска Америка да ограничат икономическите си връзки с Китай, с който се конкурират за влияние в региона.
„САЩ няма да позволят на Китай да използва Мексико като задна вратичка“, каза Мариана Камперо от програмата CSIS Americas, добавяйки, че Мексико е удвоило търговския си дефицит с Китай през последното десетилетие, достигайки 120 милиарда долара миналата година.
По-рано тази година Ебрард се изказа против тарифните мерки, заявявайки, че те противоречат на икономическия растеж и ограничават инфлацията.
Анализаторът на Banco BASE Габриела Силер заяви, че тарифите вероятно ще увеличат търсенето на китайски превозни средства в много краткосрочен план.
„Тарифите за страни, с които Мексико няма търговски споразумения, имат две цели“, коментира тя в социалните мрежи. „Първо, повече приходи и второ, да изглеждат добре пред Тръмп.“
Джон Прайс, управляващ директор на Americas Market Intelligence, запви, че Мексико, което изнася много от собствените си превозни средства за Съединените щати, реагира на натиска от САЩ, като същевременно се опитва да защити икономиката си.
„Мексиканците се опитват да успокоят американците, но защитават своята индустриална политика, която е работила добре за тях през последните 30 години“, каза той, след като правителството обяви, че търси набере допълнителни 3,76 милиарда долара под формата на тарифни мерки през следващата година.
Съединените щати и Мексико, които споделят споразумение за свободна търговия заедно с Канада, са водещи търговски партньори един на друг. Споразумението, което спести на Мексико основната част от митата от администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп, ще бъде преразгледано през следващата година.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.