Продажбите на Tesla се сринаха с 40% в Европа, докато тези на китайския BYD се утроиха

Продажбите на автомобили Tesla в Европа са намелели рязко през юли – седмия пореден месец на спад за компанията, докато китайският конкурент BYD отбеляза месечен скок, показват данни, публикувани днес.
Регистрациите на нови автомобили Tesla са били общо 8837 през юли, което е спад с 40% на годишна база, според Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Междувременно BYD е записала 13 503 нови регистрации през юли, което е ръст с 225% на годишна база, предаде Си Ен Би Си.
Спадът на Tesla се наблюдава въпреки повишение на общите продажби на електрически автомобили с батерии в Европа, показват данни на ACEA.
Автомобилният производител на Илон Мъск е изправен пред редица предизвикателства в Европа, включително интензивна продължаваща конкуренция и щети върху репутацията на марката от провокативната реторика на милиардера и отношенията му с администрацията на Тръмп. Tesla изпитва затруднения в световен мащаб напоследък. Приходите от продажби на автомобили на компанията спаднаха през второто тримесечие на годината и Мъск предупреди, че автомобилният производител „може да има няколко трудни тримесечия“ пред себе си.
Един от проблемите на Tesla е, че не е имала основно обновяване на автомобилната си гама от известно време. Тази година компанията заяви, че работи върху по-достъпен електрически автомобил с планирано „масово производство“ за втората половина на 2025 г., като инвеститорите се надяват, че това ще съживи продажбите.
Томас Бесон, ръководител на изследванията в автомобилния сектор в Kepler Cheuvreux, заяви, че ръководството на Tesla се опитва да „убеди инвеститорите, че Tesla всъщност не е автомобилна компания“, като говори за изкуствен интелект, роботика и автономност.
„Те говорят за почти всичко друго, освен за колата, която продават с по-бавни темпове сега, защото на практика възрастта на автомобила им е много по-висока от тази на конкуренцията и най-новите продукти не са толкова успешни, колкото се надяваха, по-специално Cybertruck“, каза Бесон пред Си Ен Би Си в четвъртък.
Но американският автомобилен производител се изправя и срещу китайски играчи, които агресивно пускат модели и засилват навлизането си в Европа. BYD е лидер в тази насока, като отваря шоуруми по целия континент и пуска автомобили на конкурентни цени през последните две години.
Китайските марки постигнаха рекорден пазарен дял от над 5% през първата половина на годината, според данни на JATO Dynamics, публикувани миналия месец.
Не само Tesla усеща натиска от китайската конкуренция. Собственикът на Jeep – Stellantis, южнокорейската Hyundai Group и японските Toyota и Suzuki отчетоха спад на годишна база в регистрациите на нови автомобили в Европа през юли.
За разлика от тях, Volkswagen, BMW и Renault Group бяха сред тези, които регистрираха увеличение на регистрациите на нови автомобили в Европа през месеца.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.