Продажбите на Tesla се сринаха с 40% в Европа, докато тези на китайския BYD се утроиха

Продажбите на Tesla се сринаха с 40% в Европа, докато тези на китайския BYD се утроиха

Продажбите на автомобили Tesla в Европа са намелели рязко през юли – седмия пореден месец на спад за компанията, докато китайският конкурент BYD отбеляза месечен скок, показват данни, публикувани днес.

Регистрациите на нови автомобили Tesla са били общо 8837 през юли, което е спад с 40% на годишна база, според Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Междувременно BYD е записала 13 503 нови регистрации през юли, което е ръст с 225% на годишна база, предаде Си Ен Би Си.

Спадът на Tesla се наблюдава въпреки повишение на общите продажби на електрически автомобили с батерии в Европа, показват данни на ACEA.

Автомобилният производител на Илон Мъск е изправен пред редица предизвикателства в Европа, включително интензивна продължаваща конкуренция и щети върху репутацията на марката от провокативната реторика на милиардера и отношенията му с администрацията на Тръмп. Tesla изпитва затруднения в световен мащаб напоследък. Приходите от продажби на автомобили на компанията спаднаха през второто тримесечие на годината и Мъск предупреди, че автомобилният производител „може да има няколко трудни тримесечия“ пред себе си.

Един от проблемите на Tesla е, че не е имала основно обновяване на автомобилната си гама от известно време. Тази година компанията заяви, че работи върху по-достъпен електрически автомобил с планирано „масово производство“ за втората половина на 2025 г., като инвеститорите се надяват, че това ще съживи продажбите.

Томас Бесон, ръководител на изследванията в автомобилния сектор в Kepler Cheuvreux, заяви, че ръководството на Tesla се опитва да „убеди инвеститорите, че Tesla всъщност не е автомобилна компания“, като говори за изкуствен интелект, роботика и автономност.

„Те говорят за почти всичко друго, освен за колата, която продават с по-бавни темпове сега, защото на практика възрастта на автомобила им е много по-висока от тази на конкуренцията и най-новите продукти не са толкова успешни, колкото се надяваха, по-специално Cybertruck“, каза Бесон пред Си Ен Би Си в четвъртък.

Но американският автомобилен производител се изправя и срещу китайски играчи, които агресивно пускат модели и засилват навлизането си в Европа. BYD е лидер в тази насока, като отваря шоуруми по целия континент и пуска автомобили на конкурентни цени през последните две години.

Китайските марки постигнаха рекорден пазарен дял от над 5% през първата половина на годината, според данни на JATO Dynamics, публикувани миналия месец.

Не само Tesla усеща натиска от китайската конкуренция. Собственикът на Jeep – Stellantis, южнокорейската Hyundai Group и японските Toyota и Suzuki отчетоха спад на годишна база в регистрациите на нови автомобили в Европа през юли.

За разлика от тях, Volkswagen, BMW и Renault Group бяха сред тези, които регистрираха увеличение на регистрациите на нови автомобили в Европа през месеца.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дигиталното евро може "да изяде обяда" на индустрията за разплащания
Митът, който убива емоционалната интелигентност
Норвегия похарчи над 7 млн. долара за борба с нашествие на розова сьомга
Властите в Южна Корея арестуваха изпълнителя на световния хит Gangnam Style
Всички членове на НАТО са постигнали предишната цел за разходи за отбрана, но само три отговарят на новата
Зеленски ще изпрати делегация в Ню Йорк за преговори за гаранции за сигурност
Microsoft уволни служители заради влизане с взлом в кабинета на президента Брад Смит
Компанията за играчки Lego отчете връх в историята си със серия от финансови рекорди