Продажбите на електрически автомобили скочиха двойно в Европа през 2020 г.

Продажбите на електрически автомобили скочиха двойно в Европа през 2020 г.

Продажбите на изцяло електрически коли в Европа са се удвоили през 2020 г. и са достигнали общо 728 692 броя,  сочат данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Най-много продажби са били осъществени в Германия, където продажбите са нараснали три пъти.  Специално в страните от ЕС са били продадени 538 772 електрически електромобила. 

Продажбите на хибридни автомобили, които освен електрически имат и двигател с вътрешно горене, са се повишили с 50% до 1,3 млн. броя през годината, а плъг-ин хибридите са 608 833 броя, което е три пъти повече в сравнение с 2019 г.

За сравнение, продажбите на коли на бензин са били 5 млн. броя, което е с 38% по-малко, а колите с дизелов двигател – 2,8 млн. броя, което е с 36% по-малко.

Най-големи пазари на електрически автомобили в Европа през 2020 г. 
  Изцяло електрически Обикновени хибридиПлъгин хибридиБензинДизел
1Германия194,474327,395200,4691,361,723819,896
2Франция111,127168,87374,592774,383504,178
3Великобритания108,205219,62866,877903,961261,772
4Норвегия76,80412,23128,90511,30512,162
5Нидерландия73,20446,61115,925205,20712,983
6Италия32,487221,89327,407522,694452,061
7Швеция27,96828,95666,109102,76762,722
8Швейцария 19,54632,14814,429118,31851,823
9Испания17,927137,42523,306423,579235,890
10Австрия15,98626,0357,632107,77190,909
Източник: ACEA     

Така постепенно традиционните коли започват да губят дял – бензиновите коли отговарят на 47,5% от всички продажби, дизеловите за 28%, докато хибридите представляват 12%, а изцяло електрическите – на 11% от пазара.

Най-напред в тази тенденция е Норвегия, където броят на електрическите и хибридните автомобили е с близо 95 хил. броя повече, отколкото са сделките с бензинови и дизелови коли. След това по този показател се нареждат Швеция и Нидерландия, където продажбите на нови коли, които имат само двигател с вътрешно горене, са съответно с 43 хил. и 83 хил. повече от тези с електрически. Тези разлики зависят много не само от средния разполагаем доход на домакинствата в тези страни, но и от политиките на правителствата да подкрепят покупките на електромобили.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ