Ръстът на продажбите на електромобили в САЩ се забавя заради липсата на станции за зареждане
Продажбите на нови автомобили в САЩ са се увеличили с близо 5% от януари до март, тъй като купувачите са останали на пазара въпреки високите лихвени проценти. Но същевременно тази цифра бележи и забавяне на пазара, продиктувано от опасенията на масовия потребител от ограничения пробег и липсата на станции за зареждане, съобщи Асошиейтед прес..
В годишно изражение цифрата възлиза на 15,4 млн. автомобила. Същевременно продажбите на електромобили са се увеличили с 2,7% до 268 000 единици през периода януари-март, докато делът им в общите продажби е спаднал до 7,1% от 7,6% година по-рано.
Продажбите на автомобили Toyota скочиха с 20%, а тези на Honda - със 17%. Продажбите на Nissan и Subaru се увеличиха със 7%, а на Hyundai - с 0,2% и актуализираха рекорда за първото тримесечие.
Лидерът на американския пазар General Motors намали продажбите си с 1,5%, Stellantis - с около 10%, а Kia - с 2,5%.
Продажбите на автомобили Tesla в САЩ през последните три месеца са намалели с повече от 13%, според оценки на Motorintelligence.com. Ден по-рано компанията отчете спад на глобалните продажби за периода с около 9%.
Според J.D. Power средната цена на автомобил на пазара в САЩ през март е спаднала с най-високия темп на годишна база за месеца - 3,6%, до 44 18 600 долара.
През март общите продажби на нови превозни средства в Щатите са намалели с 2% до 15,5 млн. на годишна база, според Ward's Intelligence. Икономистите прогнозираха 15,9 милиона, отбелязва MarketWatch.
Запасите на дилърите се доближават до нивата отпреди пандемията и на този фон компаниите са принудени да намаляват ценитеP. Така дилърските запаси на GM от края на 2023 г. до края на март са нараснали със 17% и са достигнали максимума от 2020 г. насам, пише още Асошиейтед прес.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.