Продажбите на Tesla тревожат Уолстрийт
Tesla може да се насочи към мрачен крайъгълен камък, тъй като намаляващото търсене на електрически превозни средства и високите лихвени проценти оказват влияние върху продажбите.
Анализаторите бързо намалиха прогнозите си за тазседмичния доклад за доставките на компанията на Илон Мъск, като някои на Уолстрийт дори са подготвени за първия спад на продажбите на Tesla от началото на пандемията насам, пиеш Блумбърг.
Анализаторите, анкетирани от Блумбърг, изчисляват средно, че Tesla е доставила 453 964 автомобила през тримесечието. Това би било с повече от 6% спад в сравнение рекорда на компанията през четвъртото тримесечие, което обикновено е най-доброто време от годината за продажби. Ключът ще бъде надминаването на доставките от същия период на период на предходната година (422 875) и избягването на първи годишен спад от второто тримесечие на 2020 г.
Илон Мъск може да не е улеснил на нещата през последната седмица на март. Главният изпълнителен директор наложи нова директива, която той призна, че ще забави процеса на продажба, изисквайки всеки клиент в Северна Америка да бъде заведен на кратки разходки, за да тества функцията за подпомагане на водача, която Tesla подвеждащо предлага на пазара като пълно самостоятелно шофиране.
Tesla започна да предлага безплатен едномесечен пробен период на функцията, която иначе струва $199 на месец като абонамент или $12 000 за покупка. Това беше едно от няколкото предимства, които компанията предлага, за да привлече потребителите,. Tesla също засили рекламата в Google и X – социалната мрежа, която Мъск притежава.
Мъск предупреди инвеститорите през януари, че компанията е „между две големи вълни на растеж“. Първият беше подхранван от седана Model 3 и спортния автомобил Model Y, а следващият се очаква от пускането на пазара на по-евтин автомобил от следващо поколение, който трябва да започне производство в края на следващата година.
Тъй като този автомобил от следващо поколение е далеч, някои анализатори се опасяват, че перспективите пред Tesla за „забележимо по-нисък“ темп на растеж тази година всъщност може да се проявят в липса на растеж през първото тримесечие.
Еманюел Рознер от Deutsche Bank намали два пъти оценката си за доставките в рамките на малко повече от две седмици миналия месец. Сега той очаква компанията да е продала около 414 000 автомобила през тримесечието, което е с около 2% по-малко в сравнение със същия периода на предходната година.
„Смятаме, че притесненията относно обема и печалбите могат допълнително да влошат настроенията на инвеститорите и да окажат значителен натиск върху акциите“, пише Роснер в доклад от 28 март. Акциите на Tesla се сринаха с 29% още тази година - най-лошото представяне в индекса S&P 500.
Компанията претърпя няколко неуспеха през тримесечието, включително многократни спирания на нейния завод извън Берлин. Тя също така направи промени във фабриката си в Калифорния, за да строи подобрена версия на Model 3, което забавя производството.
В Китай Tesla се бори да не изостава от BYD Co., която миналата година стана световен лидер по-продажба на електрически автомобили. Американският производител на автомобили е инструктирал служителите в завода си в Шанхай миналия месец да намалят производството, като работят пет дни в седмицата вместо обичайните 6 дни и половина, твърдят запознати източници, цитирани от Блумбърг.
Model 3 и Model Y представляват 96% от глобалните доставки на Tesla миналата година. Компанията също така произвежда седанa Model S и SUV Model X и започна да продава пикапа Cybertruck в края на миналата година, въпреки че все още не е представила данни за комерсиалното представяне на това превозно средство.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.