Toyota ще премести част от производството на GR Corolla във Великобритания

Toyota премества част от производството на спортния си автомобил GR Corolla във Великобритания и ще похарчи около 56 милиона долара за специална линия там, за да изгради износ за Северна Америка, според двама души, запознати с въпроса, предава Ройтерс.
Чрез преместване на част от производството от Япония, Toyota се стреми да използва излишния капацитет във Великобритания, за да намали времето за чакане на доставката на автомобила, казаха източниците, пожелали анонимност. Ходът не е в отговор на тарифите на президента на САЩ Доналд Тръмп върху вноса на автомобили, казаха те.
Администрацията на Тръмп се съгласи този месец да намали тарифите върху вноса на автомобили от Великобритания до 10% за до 100 000 превозни средства годишно. Япония се стреми да отмени 25%-ните мита, които САЩ наложиха върху целия внос на автомобили.
За световните автомобилни производители тарифите означават допълнително предизвикателство, освен различните стандарти за емисии и изискванията на клиентите на основните пазари.
Toyota произвежда GR Corolla в Япония за японския пазар и за износ за Северна Америка и други пазари. Но компанията не е успяла да се справи с търсенето в Северна Америка, предвид силния интерес към автомобила с бензинов двигател от страна на ентусиастите на двигателите, съобщиха източниците.
Според източниците, компанията ще създаде производствена линия в завода в Бърнастън в Дарбишир и ще инвестира около 8 милиарда йени (56 милиона долара), за да произвежда 10 000 автомобила годишно за износ за Северна Америка от средата на 2026 г.
Бърнастън започва дейност през 1992 г. и притежава усъвършенствана производствена технология. Производството е претърпяло спад след Брекзит, съобщиха източниците. Заводът вече произвежда базовия модел на Corolla GR - хечбека Corolla, което го прави естествен избор, каза един от източниците.
Инженери ще бъдат временно изпратени от Япония, за да споделят производствена технология и друг опит, казаха източниците.
В отговор на въпроси на Ройтерс, Toyota заяви, че винаги търси начини за оптимизиране на производството. Докладът не е нещо, което компанията е обявявала публично.
GR Corolla е един от трите високопроизводителни автомобила, построени на специална линия в завода Мотомати в Тойота Сити, където производството вече е на пълен капацитет, съобщиха източниците.
Миналата година на линията са произведени около 25 000 автомобила, като GR Corolla представляват 8000 от тях. Американските заводи на Toyota също се справят със силно търсене на хибриди и други превозни средства, което затруднява автомобилния производител да премести производството си там, съобщиха източниците. Независимо дали изнася от Япония или Великобритания, Toyota планира да абсорбира всяко увеличение на разходите от тарифите чрез намаляване на разходите и други мерки и няма да повишава цените, казаха източниците.
Серията GR, която включва GR Corolla и GR Yaris, е марка, родена от добре познатата любов на председателя Акио Тойода към състезанията, и включва технологии от моторните спортове в търговските автомобили.
Цената на GR Corolla е около 6 милиона йени, или два пъти повече от стандартния модел. Докато все повече клиенти преминават към електрически и хибридни автомобили, спортните автомобили все още имат верни последователи. „Въпреки че продажбите не са големи по брой, самите автомобили са с по-висок марж на печалба“, каза един от източниците.
Производството на серията GR изисква повече време и усилия от производството на стандартен модел поради многото ръчни процеси и отнема няколко месеца, за да бъде доставена до Северна Америка.
След прехвърлянето на производството, насочено към Северна Америка, във Великобритания, заводът в Мотомати ще продължи да произвежда автомобили за Япония и други задгранични пазари, казаха източниците.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.