Запознайте се с Porsche 911 Speedster - с 510 конски сили под капака

Снимка: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG

1948 - точно толкова бройки ще бъдат произведени от Porsche 911 Speedster. неотдавна той беше представен като концептуален автомобил и не се иочакваше да влиза в производство. Но поради големи интерес немската компания промени намерението си и пусна модела в лимитирана серия.

Красивият двуместен кабриолет съчетава технологии от моторните спортове, подходящи за ежедневна употреба. 911 R (2016) и 911 GT3 са използвани като база за разработките. Атмосферният 4-литров боксерен двигател с високи обороти и мощност 375 kW (510 к.с.) осигурява вълнуващо звуково преживяване в кокпита. Визуално новият Speedster изгражда мост към собствената си история - към предшественика на всички спортни автомобили Porsche - 356 „Номер 1“ Roadster от 1948 г. Лимитираната серия на новия 911 Speedster също напомня за този автомобил и точно заради това ще бъдат 1948 броя.

В Германия цените на 911 Speedster започват от 269 274 евро с ДДС и характерно за държавата оборудване. Автомобилът може да бъде поръчан веднага.

Историята на Porsche 911 Speedster

Като концептуален автомобил 911 Speedster отбеляза световната си премиера през 2018 г. на церемонията за 70-годишнината на спортните автомобили Porsche в Цуфенхаузен. Последваха други публични изяви на Фестивала на скоростта в Гудууд, Rennsport Reunion VI в Лагуна Сека, Калифорния, както и Автосалона в Париж през октомври. Множество елементи на Speedster, които характеризират концептуалния автомобил, сега могат да бъдат открити със същия или подобен дизайн при серийния производствен модел.

Централно място заема естетично оформеният капак на отделението за сгъваемия покрив с аеродинамичната си линия с две издатини - характерна черта на този тип спортни автомобили още при 911 Speedster от 1988 г. Това е най-големият и най-сложен компонент досега, който Porsche използва в пътнически модел, изработен от единично парче пластмаса, подсилена с карбонови влакна. Два елемента на оборудването в двете издатини създават пространство за защитната система против преобръщане, включена в двуместния автомобил като стандартна характеристика, както при 911 Carrera Cabriolet.

Пестящата тегло конструкция на покрива заменя основния капак на задната част на концептуалния автомобил. Въпреки изчистения си дизайн текстилният сгъваем покрив е подходящ за ежедневна употреба. Заедно с по-късите рамки на стъклата с техните снижени дефлекторни горни панели и по-малки странични стъкла, той придава атлетичен профил на 911 Speedster. Въодушевяващо ниската линия на покрива вече е характерна за исторически дизайни като Porsche 356 Speedster от 1954 г.

Сгъваемият покрив функционира с лекота: централната заключваща кука в рамката на предното стъкло и двете странични части на текстилния покрив се освобождават с едно натискане на бутон. Големият заден капак, изработен от олекотени карбонови влакна, се отключва електрически и се плъзга леко назад, след това се намества ръчно и освобождава пространство за текстилния покрив, който се сгъва в Z-образна форма зад предните седалки. След като покривът се сгъне на мястото си, капакът може отново да бъде затворен с лекота. Покривът се затваря отново по същия начин - само страничните части отляво и отдясно на издатините трябва да бъдат натиснати ръчно в държачите си, докато видимо се фиксират.

Заден спойлер и задна престилка на 911 GT3 Touring

Олекотеният дизайн диктува и други компоненти на Speedster. Композитният преден капак от карбонови влакна – който тежи 2 кг по-малко от този на 911 GT3 – и композитните калници от карбонови влакна произхождат от 911 R. Предната престилка е заимствана от GT3, но предният лип спойлер е напълно нова разработка. Вместо огледалата Talbot, използвани в концептуалния автомобил, производствената версия на новия Speedster е оборудвана с електроуправляеми и отопляеми външни огледала Sport Design. Изтеглящият се аеродинамичен заден спойлер и задната престилка са взети от 911 GT3 Touring за Speedster.

Интериорът се характеризира с черни кожени елементи за страничните подложки и подглавниците на композитните седалки от карбонови влакна тип „корито“, подлакътниците на вратите и скъсения скоростен лост. Централните панели на седалките са тапицирани с перфорирана кожа, а олекотените панели на вратите с черни дръжки за отваряне и мрежи за съхранение на предмети намаляват общото тегло.

Лого „Speedster“ украсява подглавниците и видимите прагове на вратите от карбонови влакна, както и централния оборотомер. Както другите инструменти, той има черни циферблати с бели стрелки, както и зелени цифри и скали - характеристики, напомнящи за известния му предшественик Porsche 356 Speedster. Емблема за лимитирана серия на напречната конструкция зад предните седалки показва серийния номер на 911 Speedster, който е ограничен само до 1 948 броя.

Porsche също така опционално предлага новия 911 Speedster с пакет Heritage Design. Цена в Германия: 21 634,20 евро с ДДС. Създадена от Style Porsche и въведена от Porsche Exclusive Manufaktur, тази версия на оборудването дава нова интерпретация на класически елементи от 50-те и 60-те години. Това включва цветовата схема на интериора в цвят Black и Cognac със златисти детайли. Специални декорации във формата на копие в цвят White за арматурното табло и предните калници са добавени към основната боя при GT Silver Metallic. Автентично изглеждащи стикери като в моторните спортове за вратите и предния капак допълват пакета. Собствениците могат да избират свои собствени максимум двуцифрени стартови номера, както е показано на снимките. Символите на Porsche и златистите лога съответстват на дизайните, използвани през 50-те и 60-те.

Двигател с високи обороти и 510 к.с.

Сърцето на новия Speedster е заимствано от 911 GT3. 6-цилиндровият атмосферен боксерен двигател с 4-литров работен обем е истински GT двигател. Върховата мощност от 375 kW (510 к.с.) се достига при 8 400 об./мин. с максимални обороти на двигателя от 9 000 об./мин. Двигателят предоставя максимален въртящ момент от 470 Нм при 6 250 об./мин. Новият 911 Speedster ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,0 секунди и достига максимална скорост от 310 км/ч.

В сравнение с предишния 911 GT3 двигателят на Speedster има два филтъра за твърди частици (GPF) и отговаря на стандарта за емисиите Euro 6d TEMP EVAP-ISC (EU6 DG). Въпреки това двигателят с 4 клапана успява да предостави с 10 к.с. повече. Това се дължи на подобрения като инжектори за гориво под високо налягане с оптимизирани модели на впръскване, както и модифицирана всмукателна система с индивидуални дроселни вентили, които позволяват по-спонтанни реакции на командите на водача. Новоразработената олекотена спортна изпускателна система от неръждаема стомана тежи с 10 кг по-малко - включително с двата филтъра за твърди частици.

В тон със статута му на автомобил, фокусиран върху водача, Porsche предлага 911 само с механична 6-степенна спортна трансмисия. Тя включва функция за автоматично отваряне, която прецизно и независимо компенсира разликите в оборотите на двигателя между различните предавки при преминаване към по-долна предавка чрез автоматично отваряне на горивния дросел. Тази функция може да бъде активирана по всяко време – също независимо от избраната настройка за регулиране на амортисьорите на системата за активно управление на окачването (PASM). Механична блокировка на задния диференциал с асиметрично блокиране допълва спортната трансмисия.

GT философията зад новия Speedster е отразена и в шасито му. Със спортното кормилно управление на задната ос и динамичните опори на двигателя шасито е базирано на технологията на 911 GT3 и 911 R. Системите за управление като системата за векторно разпределение на въртящия момент (PTV), системата за управление на стабилността (PSM) и PASM със спортен тунинг и снижение от 25 милиметра са прецизно адаптирани към новите изисквания. Двуместният автомобил с отворен покрив е оборудван с 20-инчови ковани алуминиеви джанти Speedster с централно заключване. Стандартното оборудване включва керамични композитни спирачки на Porsche (PCCB) с вътрешно вентилирани и перфорирани керамични композитни спирачни дискове.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ