Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Бизнес перспективи: Защо автомобилните заводи в САЩ са толкова непродуктивни?
Автомобилните заводи в Съединените щати и по света не произвеждат толкова коли, колкото са необходими, за да бъдат печеливши. Смес от фактори намаляват производителността, но два се открояват. Първо, търсенето на нови автомобили просто не се е върнало до нивата отпреди пандемията. Рекордните 17,5 милиона автомобила са продадени в САЩ през 2016 г., според компанията за прогнози GlobalData. След това производството падна до около 17 милиона до 2019 г. Но по време на пандемията броят им падна драстично до най-ниското ниво през 2022 г. от 13,8 милиона. Тези продажби обаче са се възстановили само частично – и се очаква да са под 16 милиона единици през 2024 г., съобщи CNBC.
Високите цени държат клиентите настрана или ги изпращат към пазарите на употребявани автомобили, каза глобалният вицепрезидент на GlobalData за автомобилни изследвания Джеф Шустър.
„Този натиск върху разходите няма непременно да изчезне напълно, поради което не вярваме, че търсенето ще се върне там, където беше“, каза той. Вторият фактор е преходът към електрически превозни средства.„Пазарът на електрически превозни средства трябваше да разцъфти и просто все още не е достигнал очакваното ниво“, каза Сам Фиорани, вицепрезидент на глобалното прогнозиране на превозни средства в AutoForecast Solutions. „Имаме всички тези заводи, които са готови да построят 200 000 или 300 000 електрически превозни средства и никой не ги купува. Така че чакаме пазарът да се появи.“
Автомобилните производители са изправени пред пъзел, с който никога не са се сблъсквали досега - проектиране на превозни средства, вериги за доставки и фабрики, които да поемат множество задвижвания.
Повече от век почти всички автомобили работеха с бензин. Автомобилните производители се надяваха на чист скок към свят, в който всички коли работят на батерии. Но преходът към електрификация беше много по-объркан от очакваното.
„Занимавам се с това повече от 35 години“, каза Майкъл Робинет, изпълнителен директор, автомобилно консултиране, в S&P Global Mobility. „Никога не мога да си спомня период като този – с толкова много възможности във въздуха, които наистина биха могли да променят траекторията на индустрията.“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Пускат на търг шасито от болида за първа домакинска победа на Сена
Любопитно |Ако бъдещият ви телефон има собствен мозък, с който да се обучава чрез ИИ, сърдете се (или похвалете) тези учени
Технологии |Приложенията за еднократна употреба: новият технохит, зад който стои бързото и лесно ИИ програмиране
Технологии |Българският лекарски съюз с осем приоритета за истинска здравна система
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Радев: България и Египет са отворили нова глава в отношенията си
България |Китайският президент Си Дзинпин предлага създаване на глобален орган за регулиране на изкуствения интелект
Технологии |Военният министър на САЩ пристига във Виетнам за преговори за военни доставки
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.