Британската летищна група MAG обжалва решението на КЗК за концесията на летище София

Британската летищна група MAG обжалва решението на КЗК за концесията на летище София

Най-голямата британска летищна група - Manchester Airports Group (MAG) - подготвя жалба срещу решението на КЗК за отдаването на концесия на Летище София. 

Кoнcopциyм "Coф ĸънeĸт", в ĸoйтo aĸциoнepи ca фoндът Меrіdіаm и aвcтpийcĸaтa cтpoитeлнaтa ĸoмпaния Ѕtrаbаg в партньорство с oпepaтopa нa лeтищeтo в Mюнxeн бе избран да бъде концесионер за следващите 35 години в надпревара с четирима други кандидати сред които бе и MAG.

Британската летищна група потвърждава, че все още има интерес към летище София и вярва, че нейната оферта е най-добрата за България от гледна точка на дългосрочни икономически ползи за цялата страна. Офертата на MAG за управление на летището включва най-високата предложена инвестиция (от 1.5 милиарда евро), която е 2.5 пъти повече от тази на класирания на първо място кандидат, посочват от консорциума като мотив за решението си да оспорят произнасянето на КЗК по сделката.

За първи път, консорциумът представи днес и визуализация на проекта си за развитие на Терминал 3. Изображенията демонстрират плановете за реализиране на инвестицията от 1.5 милиарда евро, което е в основата на стратегията на MAG и идеята на консорциума да отличи Летище София от останалите летища в региона. Визията на MAG за Терминал 3 е да създаде емблематичен и достоен за награди Терминал за България. Дизайнът е уникален и използва елементи от традиционната българска архитектура, културно наследство и природни забележителности, които ще създадат трайно впечатление за страната сред посетителите, посочват от консорциума.

Екипът на MAG отново напомня, че е готов да се ангажира с трансформацията на Летище София в регионален хъб, така че да бъде подобрена значително свързаността чрез старта на директни връзки към далечни дестинации като Чикаго, Торонто и Шанхай. Компанията планира и осигуряване на директна свързаност на София с всички европейски столици, включително и в Западните Балкани.

[[{"fid":"344397","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":344,"width":621,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

“Ние твърдо вярваме, че предложението на MAG е най-доброто за дългосрочното развитие на Летище София и се надяваме, че тези изображения ще дадат първоначална представа какво планираме. Вярваме, че Летище София има потенциала да бъде важна фокусна точка за развитието на националната икономика, а не само врата към България.", коментира Андрю Харисън, изпълнителен директор на подразпределението Летищни услуги на MAG. Едно успешно, разрастващо се и управлявано добре от търговска гледна точка летище ще бъде по-доходоносно и ще генерира повече концесионен доход за българското правителство в дългосрочен план. Нашият бизнес план и финансиране са проверени, реални и постижим. Освен това, инвестиция в летище като тази на MAG ще създаде не само първо и трайно впечатление от страната, но и ще се превърне в катализатор за цялостната българска икономика. Уверени сме, че с правилното управление и инвестиции Летище София може да има устойчив растеж, който да позволи България да се съревновава на глобалната сцена за туризма и директните чужди инвестиции.”, допълва той по повод решението за обжалване.

“Към момента сме напълно концентрирани в процеса по обжалване, защото вярваме, че има сериозни правни пропуски и непълноти в процедурата и очакваме да представим казуса пред компетентните органи.", казва в закключение Андрю Харисън.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ