Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Девет от 10 европейски компании не ползват дигитален асистент при подбора на кадри
Европейският пазар на труда от години страда от голямата разлика между липсата на талант за заемане на определени работни места и от все по-ожесточената конкуренция за намиране на този идеален профил. Въпреки това големите компании продължават без иновации в процесите си на подбор и без да се съобразяват с приоритетите на тези кандидати. Това показват данните от последния доклад за опита на кандидатите в Европа, изготвен от бизнес училището HEC за облачната платформа за таланти на iCIMS, предава cincodias.elpais.com.
Въпреки че на пазара вече има инструменти, които се възползват от технологии като изкуствен интелект за подобряване на процесите за търсене на работа, девет от 10 европейски компании нямат никакъв тип дигитален асистент на своите портали за работа. Освен това половината от компаниите, включени в извадката в проучването (тези, класифицирани в списъка на Fortune 500), не отговарят на кандидатите до две седмици след получаване на заявлението и в повечето случаи отговорът се изпраща от общ имейл акаунт. Това, уверяват от компанията, предизвиква несигурност в кандидата и нанася вреди на корпоративния имидж поради липса на съпричастност или персонализация в отношението към бъдещия служител.
Глобалният ръководител на MSCI за привличането на таланти и мобилността Фей Уудхед признава, че има цифрови инструменти, които са имали огромно влияние след пандемията и че отделите за човешки ресурси все още не са успели да използват добре.
"Ако мога да направя седмичното си пазаруване за пет минути, докато чакам автобуса, защо не мога да кандидатствам за нова работа по този начин? Ако мога да завърша преглед на ресторант след добро или лошо хранене, защо да не го направя и след интервю за работа? И ако мога да проследя пакет, който съм поръчал, дори и да е на километър разстояние, защо не мога да видя къде се намирам в процеса по наемане?", казва Уудхед по време на дебата "Запълване на пропастта между очакванията на кандидатите и настоящата реалност", който се проведе в рамките на програмата на Inspire European Summit 2021.
Всъщност, проучването посочва, че повечето от проучените организации не уведомяват своите кандидати относно статуса на тяхната кандидатура за работа, а 6% дори не потвърждават получаването на заявлението. Такова поведение, казва той, излага на риск по-способните кандидати, които приемат, че са били отхвърлени и търсят по-добри възможности от други компании.
В този смисъл глобалният ръководител на отдела за придобиване на таланти в Adidas, Ейме Мехер-Хомджи, подчертава важността на предлагането на добро изживяване на кандидатите, тъй като те също са потребители. "Ако някой има лош опит с нас, когато кандидатства за работа поради отношението, което е получил, когато отиде да пазарува, ще избере Nike пред Adidas. Ние сме много наясно с разходите", обяснява той.
За да намерите този специален за вас талант, казва Мехел-Хомджи, става все по-важно да присъствате в социални мрежи като Facebook, TikTok или Snapchat, които дори са служили като посредник за изпращане на предложения за работа.
По думите на глобалния ръководител на управлението на таланти в ING Кристоф Ванден, една от промените, останали след пандемията в процесите на подбор на компанията, е интервюто чрез видео разговор. "Сега можем да се върнем към интервюто лице в лице, но кандидатите намират за по-удобно да могат да го правят виртуално, така че ние продължаваме да го правим", посочи Ванден. Така, независимо дали ще бъдат наети на работа или не, те губят по-малко време.
Според проучването на кандидата са необходими средно 6 минути и 11 секунди, за да подаде заявление за работа. Само три компании са изисквали повече от 15 минути.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.