Добра година за пазара на бира

Добра година за пазара на бира

Горещо сухо лято и небивало високи ръстове на туристи по Черноморието - това е идеалът за силна бизнес година в бирения бранш. Точно такава е била 2016 за сектора с ръст от  6,4% в обем за първите 11 месеца на годината и със 7-процентен ръст в стойност, пак за същия период по последни данни на Nielsen A/S. Това са най-високите ръстове на общия пазар на бира у нас, които сме виждали в последните години, обобщиха от  Карлсберг България на специално събитие днес. Дори и глобални спортни събития като Световно или Европейско по футбол, Олимпийски игри и прочие не са с такъв принос към растежа в пивоварния сектор, както благоприятният летен климат и туристическият наплив, коментираха от пивоварната компания.

Продължава тенденцията за нарастване на продажбите на бира в магазините, особено в големите вериги, където има увеличение от 18% за наблюдавания период и съответно, спад с 2-3% на т.нар. "студен пазар", реализиран през консумацията в заведения.

Силният летен туристически сезон пък обуслява регионалните особености на продажбите, като най-интензивен и активен е бил пазарът по Черноморието с ръст над 14%. Най-нисък съответно е бил пазарът в Северозападна България - под 1%, съобщиха още от Карлсберг България.

От началото на годината до края на ноември пивоварната компания е най-бързо развиващата се в бранша у нас. Обемът й се е увеличил с 26,6%, а пазарният дял е нараснал с 4,3% - сравнено със същия период на 2015 г. 27% е пазарният дял на компанията за първите 11 месеца на годината.

Основен двигател на растежа за компанията тази година е Пиринско, което е бирена марка номер едно на България по продажби - както в София, така и в страната, с представяне от 16,4% пазарен дял - с натрупване за изминалите 11 месеца от годината. Ръстът на Пиринско е 25% в обем, сравнено със същия период на миналата година. Другата местна марка на компанията, която бележи впечатляващи резултати е Шуменско. Тя постига ръст в обем и стойност от 32%, най-вече благодарение на възраждането на оборотната стъклена бутилка от 0,33мл. Лансирана на пазара през 2016 година, известната като ”Бомбичка” е юбилейното 50-годишно издание на този вид опаковка на Шуменско. Чувствителни ръстове отбелязват и брандовете в премиум сегмента на портфолиото на Карлсберг - Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger и белгийската абатска бира Grimbergen.

13% ръст на обемите има и при сайдерите, където Карлсберг България е основател на тази категория на нашия пазар със Somersby - напитката остава пазарен лидер в сегмента и тази година.

„Реалист съм за 2017 година с очаквания браншът да запази темповете и да е стабилен. В същото време, виждам много положителни тенденции в компанията ни тук през тази година и приемам успехите ни през 2016 като ангажимент към нашите потребители и партньори.“ – каза Деян Беко, Изпълнителен Директор на Карлсберг България.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Джей Ди Ванс предупреди за „шокиращо“ споразумение за Украйна
На днешната дата, 10 февруари. Имен ден празнуват Валентина, Валя, Валентин, Валери, Валерия, Вальо, Хараламп, Харалампи
Тръмп обяви тристрани преговори между САЩ, Русия и Украйна в Мюнхен
Джей Ди Ванс от Мюнхен: Европа трябва да укрепи отбраната си, за да могат САЩ да се съсредоточат върху други региони  
Средната заплата пак е най-висока в София - 3388 лева. Най-ниска е в Смолян
Равносметката след бойкота срещу големите вериги заради високите цени
Унгарският премиер Виктор Орбан сравни лидерите на ЕС със "страхливи зайци"
На днешната дата, 14 февруари. Трифон Зарезан, Свети Валентин