Dodo Pizza се изтегля от Китай

Dodo Pizza се изтегля от Китай

Руската верига пицарии Dodo Pizza ще затвори своите заведения в Китай. Това съобщи във Фейсбук основателят на веригата Фьодор Овчинников. Причината - ресторантите на китайския пазар не се вписват в дългосрочната стратегия на компанията, предава ТАСС

"Съветът на директорите на Dodo Brands реши да затвори нашите пицарии в Китай. Напускаме напълно Китай. В близко бъдеще ще затворим пицариите и ще ликвидираме компанията", добавя предприемачът. 

Компанията е инвестирала около 2,5 милиона долара в развитието на пицариите в Китай за почти 5 години от 2016 г. насам.

"Трябва да се признае, че въпреки нашите усилия, с ресурсите, с които разполагаме, съотношението между усилията и резултатите в Китай е по-слабо от другите ни стартиращи компании, като Dodo Pizza China получава най-голямото финансиране от всяка от нашите стартиращи компании.“ - отбеляза основателят на Dodo Pizza. 

В началото на март Dodo Brands, която развива три марки в Русия (Dodo Pizza, Drinkit и Doner 42), обяви, че планира да проведе първоначално публично предлагане в началото на 2024 г. 

Основателят на Dodo Brands Фьодор Овчинников е контролиращият акционер на компанията с дял от 43% и дял от 70% с право на глас. Повече от 15% от акциите на компанията са получени от служители по опционната програма, като над 50 служители на Dodo Brands притежават акции от нея. Останалата част от компанията е собственост на частни инвеститори. 

Ключовата марка на компанията - Dodo Pizza - има повече от 680 заведения в 14 държави, включително Русия, САЩ, Китай и някои европейски страни. През 2020 г. приходите на веригата нарастват с 27% в сравнение с предходната година и възлизат на 25,72 милиарда рубли.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ