Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Dodo Pizza се изтегля от Китай
Руската верига пицарии Dodo Pizza ще затвори своите заведения в Китай. Това съобщи във Фейсбук основателят на веригата Фьодор Овчинников. Причината - ресторантите на китайския пазар не се вписват в дългосрочната стратегия на компанията, предава ТАСС.
"Съветът на директорите на Dodo Brands реши да затвори нашите пицарии в Китай. Напускаме напълно Китай. В близко бъдеще ще затворим пицариите и ще ликвидираме компанията", добавя предприемачът.
Компанията е инвестирала около 2,5 милиона долара в развитието на пицариите в Китай за почти 5 години от 2016 г. насам.
"Трябва да се признае, че въпреки нашите усилия, с ресурсите, с които разполагаме, съотношението между усилията и резултатите в Китай е по-слабо от другите ни стартиращи компании, като Dodo Pizza China получава най-голямото финансиране от всяка от нашите стартиращи компании.“ - отбеляза основателят на Dodo Pizza.
В началото на март Dodo Brands, която развива три марки в Русия (Dodo Pizza, Drinkit и Doner 42), обяви, че планира да проведе първоначално публично предлагане в началото на 2024 г.
Основателят на Dodo Brands Фьодор Овчинников е контролиращият акционер на компанията с дял от 43% и дял от 70% с право на глас. Повече от 15% от акциите на компанията са получени от служители по опционната програма, като над 50 служители на Dodo Brands притежават акции от нея. Останалата част от компанията е собственост на частни инвеститори.
Ключовата марка на компанията - Dodo Pizza - има повече от 680 заведения в 14 държави, включително Русия, САЩ, Китай и някои европейски страни. През 2020 г. приходите на веригата нарастват с 27% в сравнение с предходната година и възлизат на 25,72 милиарда рубли.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.