Google създава „облачен регион“ в арабския свят със Saudi Aramco

Google създава „облачен регион“ в арабския свят със Saudi Aramco

Google ще отвори „облачен регион“, чрез който да предостави облачните си услуги в Саудитска Арабия в съвместен проект с държавния производител на петрол Saudi Aramco, след като COVID-19 предизвика забележително ускоряване на дигитализацията в Персийския залив, предаде CNBC.

„Сътрудничеството използва бързо разрастващото се търсене на облачни услуги в Саудитска Арабия, което се очаква да достигне 10 млрд. долара към 2030 г.“, се казва в изявление на Saudi Aramco.

Според компанията споразумението ще осигури „високопроизводителни облачни услуги с ниска латентност за корпоративни клиенти в Саудитска Арабия“, тъй като затоплящите се отношения в региона отварят политическото пространство за експанзия на американски технологични компании.

Преговорите между Google и Saudi Aramco по проекта започнаха през 2018 г., но спряха след убийството на журналиста Джамал Хашогджи. Сега обаче плановете за установяване и експлоатация на нов облачен регион в кралството отново са задействани. Финансовите условия по сделката остават неразкрити.

Американският технологичен гигант се състезава с Amazon и Microsoft в растежа на пазара с облачни системи в глобален мащаб. В момента Google оперира в 24 региона със 73 достъпни зони – по-малко от тези на двата основни конкурента.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Никола Саркози влезе в затвора
Представители на банки: Поколението Z напуска сектора в търсене на предприемачески възможности
Дигиталното евро – новата основа на европейската финансова инфраструктура
Санае Такаичи: Новото лице на властта в Япония
Новата икономика: AI трябва да бъде благодат за развиващите се пазари, но някои инвеститори не са убедени
Борсовият индекс SOFIX стана на 25 години. Кои бяха първите компании в него?
Васил Терзиев предлага актуализация на столичния бюджет
Самолет кацна аварийно в САЩ, след като мистериозен обект счупи предното му стъкло