Grab потвърди най-големия борсов дебют чрез "куха компания"

Grab потвърди най-големия борсов дебют чрез куха компания

Най-голямата компания в Югоизточна Азия за пътувания и доставка на храни Grab обяви днес, че ще излезе на борсата чрез SPAC с Altimeter Capital. Сливането се оценява на стойност 40 млрд. долара, което го прави най-голямото досега по системата SPAC, при която в сделката е включена специална компания за придобиване.

SPAC дружествата са  „кухи" компании, които се създават единствено с целта да съберат инвестиции през фондовата борса – най-често от уговорени предварително фондове. SPAC компанията използва набраните средства за придобиване на фирма, която всъщност иска да излезе на борсата. Схемата се прави, за да се улесни процедурата по листване за реалната компания, която в противен случай трябва да предостави много повече информация и да отговаря на ред изисквания на регулаторите.

Grab ще бъде листната на технологичния индекс Nasdaq.

Като част от сделката Garb, която е подкрепяна от японския гигант SoftBank, ще получи 4,5 млрд. долара кеш, което включва 4 млрд. частни инвестиции в сделка за публичен капитал, управлявана от BlackRock, Fidelity, T. Rowe Price, Counterpoint Global fund на Morgan Stanley и сингапурският държавен инвеститор Temasek Holdings. Tози тип сделка е известна като PIPE, като тя представлява механизъм за набиране на капитал от конкретна група инвеститори, които правят възможен окончателния дебют на компанията на борсата чрез тяхното финансиране.

„Спомням си как преди няколко години имаше инвеститори, които дори не можеха да посочат Югоизточна Азия на карта“, коментира съоснователят и главен изпълнителен директор на Grab Антъни Тан.

„И така, днес ние очакваме да имаме най-голямото публично предлагане на акции в САЩ от Югоизточна Азия. Това валидира нашата стратегия на „супер приложение“, добави той.

Grab предлага редица услуги, включително транспорт, доставки на храна, хотелски резервации, онлайн банкиране, мобилни плащания и застрахователни услуги, което е причината от компанията да говорят за „супер приложение“. Тя има операции в повечето страни в Югоизточна Азия и може да се похвали с над 187 млн. клиенти.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ