Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Хаосът властва във водещата кубинска авиокомпани
В разгара на пътуванията през летния сезон и знойната жега дълга редица от хора чакат на опашката пред офиса на държавната авиокомпания Cubana, съобщава Ройтерс. Мнозина от тях са нетърпеливи да посетят близките си в провинцията.
Те не са там, за да си купят билети, а се надяват вместо това да си върнат парите от самолетните билети или да ги заменят с такива за автобусите.
Cubana, която държи фактическия монопол върху вътрешните полети в Куба, обяви миналия месец, че прекратява почти всички маршрути заради недостига на функциониращи самолети. Тази мярка предизвика транспортен хаос на най-големия карибски остров.
Кубинският авиопревозвач, който е бил в миналото в предната линия на авиацията в Латинска Америка, съобщи през юни, че не разполага с достатъчно самолети, главно заради проблеми с поддръжката и липса на части. Държавната компания се извини на кубинците, твърдейки че полага усилия да разреши проблема.
Съобщението на Cubana идва един месец, след като един от самолетите й катастрофира през май, излитайки от летище Хавана, при което загинаха 112 души. Властите в Куба, Мексико и САЩ разследваха катастрофата на Boeing 737, взет на лизинг от мексиканската компания Damojh и не коментираха евентуалните причини за инцидента.
Проблемите, с които се сблъсква кубинският авиопревозвач, възникват в момент, когато управляваната от комунистическата партия страна се опитва да стимулира туризма, рекламирайки морските курорти и колониалните градове на стотици километри от Хавана.
"Сега ще трябва да пътувам 16 часа до Гуантанамо, но какви други опции имам", казва учителката в детска градина Марлене Мендоса, потънала в пот, след като е успяла да си вземе автобусен билет до югоизточна Куба след 7 часа чакане. Някои други кубинци заявиха пред Ройтерс, че ще се замислят два пъти преди да се качат на самолет след катастрофата.
Основана през 1929 година като първата латиноамериканска авиокомпания, Cubana е национализирана след революцията на Фидел Кастро през 1959 година.
В разцвета си тя превозва кубинските войски до Африка, а пътниците - до братските социалистически страни в света.
Американските санкции не дават възможност на Cubana да купува самолети, в които има определен дял американски компоненти, включително тези на европейската самолетостроителна компания Airbus и бразилската Embraer. По тази причина тя ползва най-напред съветските, а след това руските и украинските самолети, твърдят запознати със санкциите адвокати.
Cubana премина през последната проверка на Международната асоциация по въздушен транспорт (IATA) и сертификатът й за сигурнoст ще бъде подновен следващия месец. Репутацията й на компания с лошо обслужване и постоянни закъснения стана причина много от чуждестранните туристи да използват по-скоро наземен транспорт, според намиращите с в Хавана дипломати, туристически агенции и отделни туристи.
Миналия месец Cubana обяви, че съкращава вътрешните полети, често използваните от кубинците маршрути и тези до популярни туристически дестинации като Сантяго, Олгин и Баракоа. Закрити са и всички международни полети с изключение на Буенос Айрес и Мадрид, казва пред Ройтерс член на екипажа.
Компанията не коментира информацията, но за бивш служител, работил 40 години в Cubana "това е загуба на престиж. Вече не е известната Cubana, която пътуваше до всяка точка на света".
От 2013 година Куба купи 6 самолета Ан-158 от украинския производител Антонов, който не е засегнат от американското ембарго.
Тези самолети обаче срещали технически проблеми и получаването на части за съвместния руско-украински проект е доста затруднено след като Русия анексира Крим през 2014 година, казва служител на компанията пред местния вестник "Аора".
Източник: БТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.