Има ли мобилната търговия потенциал да се превърне в основен канал за пазаруване?

Има ли мобилната търговия потенциал да се превърне в основен канал за пазаруване?

Има ли мобилната търговия потенциал да се превърне в основен канал за пазаруване?

Електронната търговия нараства масово през последните години, но може да не е следващата истинска граница за пазаруване, тъй като мобилната електронна търговия става все по-популярна. Но какво е m-търговията и как да я сравним с е-търговията? Най-просто казано, мобилната електронна търговия включва пазаруване чрез мобилно устройство (обикновено смартфон), докато електронната търговия включва онлайн пазаруване чрез компютъра. Вижте как Business Insider очерта пътя към растежа на m-търговията, представяйки някои статистически данни за мобилни пазарувания.

М-търговията има потенциала да се превърне в основен канал за пазаруване и да промени потребителските навици на пазаруване. Потребителите разчитат на цифровите устройства вече повече от всякога и Insider Intelligence прогнозира, че мобилните устройства ще се приближат до предпочитания от потребителите канал за онлайн пазаруване през следващите пет години.

Сайтовете на социалните медии като Facebook, Twitter и Pinterest са въвели "бутони за купуване", които позволяват на хората да правят покупки, без да се налага да напускат платформата. И много търговци на дребно са въвели плащане с едно кликване на своите сайтове. Този метод изисква купувачите да въведат данните си за плащане веднъж и след това те могат да използват опцията с едно кликване, за да правят покупки, без да се налага да я въвеждат отново.

Тъй като използването на приложения продължава да расте, то ще допринесе значително за растежа на продажбите, особено с милениалите и поколението Z, притежаващи огромна разходна мощ. Тези технически разбиращи потребители имат способността да увеличат обема, тъй като е по-вероятно да правят по-голям дял от пазаруването на своите смартфони.

М-търговията ще нарасне през следващите години, тъй като електронната търговия се разраства и се превръща в по-голяма част от общите продажби на дребно в САЩ. През 2019 г. m-търговията обхващаше над една четвърт от общата електронна търговия, което е повече от удвояване от 2015 г. насам. Insider Intelligence използва тези данни, за да прогнозира, че m-търговията ще достигне 284 милиарда долара или 45% от общия пазар на електронна търговия в САЩ до края на 2020 г. Нещо повече, Insider Intelligence прогнозира, че обемът на m-търговията ще нарасне с 25,5% темп на растеж на комбинираната годишна обработка (CAGR) от 2019 г., за да достигне 488 милиарда долара или 44% от електронната търговия през 2024 г.

И има две ключови устройства, движещи революцията в мобилната електронна търговия: смартфони и таблети. Смартфоните се превърнаха в движеща сила за растежа на мобилната търговия, като обемът й в САЩ се очаква да се увеличи от 128,4 млрд. долара през 2019 г. до 418,9 млрд. долара през 2024 г. Таблетите също масово допринасят за успеха на m-търговията. Business Insider Intelligence очаква да бъдат похарчени 29 милиарда долара за таблети през 2019 г., увеличавайки се до 69 милиарда през 2024 г. - 18,9% CAGR. 

Тъй като мобилните портфейли и безконтактните кредитни карти стават все по-популярни, технологичните гиганти като Google и Apple си пробиват път в челните редици на пространството за плащания.

Наскоро Google обнови приложението си Google Pay за потребители на Android и iOS и включва проверка и спестовни сметки в партньорство с Citi и Станфордския федерален кредитен съюз. Акцентът на подобреното приложение Google Pay върху инструментите за управление на пари може да бъде основно предимство за придобиване на клиенти. 

Бутоните за купуване като Amazon Pay са изградили потребителски бази през годините. А Amazon Pay може да бъде предшественик на по-нататъшните ходове на технологичния гигант във финансовите услуги, особено след като разширява портфейла си в световен мащаб. Като мобилен портфейл и бутон за онлайн покупка, Amazon Pay може да бъде адаптиран към различни пазари и да позволи на фирмата да създаде аудитория около инструмент за плащане.

Източник: Business Insider

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ