Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Индустрията на "виртуалните" кухни расте ли расте, ще достигне $2,3 млрд. до 2026
Глобалната индустрия за онлайн поръчки на храни расте бързо със средно от около 9,8% всяка година и се очаква да достигне 2,3 милиарда долара до 2026 година. Това сочат данни от изследване на PreciseSecurity.com.
Известна още като „облачна“ или „виртуална“ кухня, тази индустрия вече е оказала огромно въздействие върху пазара на храни и напитки и трансформира бизнес модела на много търговци на дребно по целия свят. Тенденцията по разширяването на сектора ще продължи и през следващите години със САЩ като водещ играч в световен мащаб.
Очаква се пазарът на американска кухня за доставки да генерира приходи от 972 милиарда долара до 2026 г.
Виртуалната кухня е един вид ресторант, който обаче не предоставя услуги за вечеря или възможност за отсядане на клиенти. Това е предимно виртуален сегмент и разчита на приложения за доставка на храна и поръчки на от уебсайтове за хранене, за да генерира продажби.
Данните за 2019 г. показват, че този тип индустрия в САЩ генерира печалба от 336 милиарда долара. Цифрите не трябва да ни изненадват, като се има предвид, че средно едно американско домакинство харчи близо 3 500 долара годишно за храна извън дома. Според проучванията, общите приходи на пазара на виртуалната кухня кухня в САЩ се очаква почти да се утроят през следващите години и да достигнат стойност от 972 милиарда долара до 2026 г.
[[{"fid":"346920","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":381,"width":723,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Снимка: precisesecurity
Европа е вторият по големина пазар на виртуални кухни в световен мащаб
Цялата индустрия за доставка на храна нараства десет пъти по-бързо от традиционния пазар за ресторанти, а Европа завърши 2019 г. като вторият по големина регион с виртуална кухня в света. Нарастващата популярност на компании като Uber Eats, Deliveroo и DoorDash, вече насърчи много европейски ресторанти да използват виртуалната кухня, за да намалят разходите, да увеличат приходите и да ускорят доставката на храна.
В сравнение с американския пазар, европейската индустрия генерира 25 процента по-малко печалба през 2019 г. и завърши годината с 253 милиарда долара приходи. Въпреки това, последните проучвания показват, че общата печалба на индустрията на Стария континент се очаква да достигне стойност от 656 милиарда долара през следващите шест години.
Пазарът на виртуалните кухни в Азия и Тихоокеанския басейн е реализирал 198 млрд. долара печалба през 2019 г., което е почти 40 процента по-малко в сравнение със САЩ. Проучванията през 2019 г. показват, че почти 27 процента от хората, живеещи в Китай, си поръчват храна онлайн няколко пъти седмично, а близо 19 процента от тях го правят поне веднъж седмично.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.