Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Изгравящата звезда на следващото поколение предприемачи
Парник за градски градинари, чиято конструкция е изградена от дървени рейки и използвани пластмасови бутилки, навигатор, който позволява на чужденци и местни да се интегрират в здравните системи на различни европейски държави, практични решения в сферата на кръговата икономика – иновациите с фокус върху здравето и опазването на природните ресурси изцяло доминираха тази година в 12-о издание на младежкия стартъп форум „Изгряващи звезди“-
Над 500 млади хора от цялата страна, създали своя учебна компания или стартъп в последните 10 месеца, представиха онлайн продуктите и услугите си по време на 5-дневния форум, организиран от Джуниър Ачийвмънт България.
Пандемията не само не спря, а амбицира още повече участниците тази година. 63 екипа в програма „Учебна компания“ и 8 стартъпа от преакселераторската програма Beyond се представиха пред 40-членно жури и се състезаваха за призовете „Най-добра учебна компания на България“ и „Най-добър студентски стартъп на България“, както и за редица специални награди.
Всички награди във форума тази година поощряват устойчиви и отговорни бизнес модели. Това е следващото поколение предприемачи.“, коментира Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA България. Запознайте се с тях!
Екип “Reborn“ от АЕГ „Гео Милев“, Бургас, с ръководител Костадинка Недялкова-Цанева спечели специалната награда на Европейския институт за иновации и технологии „Към иновации и предприемачество чрез суровини и природни ресурси“
Учениците са проектирали устойчиво бизнес начинание, като произвеждат преместваем парник за градски градинари, чиято конструкция е изградена от дървени рейки и използвани пластмасови бутилки.
Специалната награда за стартъп екип на EIT Raw materials - едногодишно бизнес менторство и коучинг – отиде при стартъпа Eable от Beyond, който предлага решение на свръхпроизводството в модната индустрия чрез модулни облекла.
„Най-добрата учебна компания на JA България“ за 2020 г. е екип „Калиопа“ от СУ „Васил Левски“, Карлово, с ръководител Спаска Бистрашка. Младите предприемачи от розовата долина на България ще представят България в “Company of the year competition”, международното състезание на Джуниър Ачийвмънт Европа през лятото. Продуктът, разработен от учениците, с който единодушно спечелиха журито, са шоколадовите бонбони „Kalimazing Chocolates“, с пълнеж от розово сладко, без захар. Освен локален продукт, бонбоните са резултат на затворен цикъл на производство, който започва с грижа за поле от маслодайни рози в района на Карлово, полагана вече 3 години от членовете на екипа.
„Калиопа“, заедно с екип „Tornado D’s“ от Школата по мениджмънт към ОДК – Пловдив са и специалните отличени с наградата на медиите „Стъпки към успеха“. Продуктът на “Tornado D’s”, с който впечатлиха 12-членното журналистическо жури, е бележникът от специална хартия за многократна употреба D-note, чието съдържание може да бъде запазвано с помощта на приложение. Двата екипа получават и специална награда – менторски сесии с екипа на Publicis Group.
Екип, който дава универсално решение на здравен проблем стана носител на наградата за най-добър студентски стартъп. е Стартъпът WHISP е разработил навигатор, който позволява на чужденци и местни да се интегрират в здравните системи на различни европейски държави. WHISP са екипът, който ще представи България на международното състезание на Джуниър Ачийвмънт Европа “Entreprise Challenge” 2020 и носителите на специалната награда в преакселератора в направление “Meдицина и здравеопазване“, осигурена от Novartis България.
Сред 8-те стартъп финалисти в пре-акселераторската програма “Beyond“ с основни награди, включващи финансова и менторска подкрепа от JA, The Edge: R&BD, Citibank и EIT Raw Materials, са отличени и:
STS Solutions (Химикотехнологичен и металургичен университет – София) с решение в сферата кръгова икономика, устойчивост и суровини, за изграждане на инфраструктура и технология за рециклирането на цигарени угарки до краен продукт;
eкип KiNation (Бургаски свободен университет) и екип DayLight (Минно-геоложки университет и Химикотехнологичен и металургичен университет – София), с решения в областта на интелигентни градове и общества. Проектът на KiNation e за ново поколение настилка, „събираща” кинетична енергия от пешеходци, вибрации от превозни средства, вълни, звук и други, преобразуваща я в електричество. DayLight разработват проект за модулна автобусна спирка, изработенa от многофункционален фотоволтаичен панел, включващa затворена биосфера и покритa с антибактериален нано слой, който ще направи градската среда по-безопасна.
Ученическата компания OXXO от ОДК Пловдив, с ръководител инж. Огнян Димитров, излезе на второ място в класацията с разработката си на възглавница „Quick nap“, изработена от биоматериали, която адресира един от големите врагове на здравето – липсата на пълноценен сън.
Третото място в категорията „Най-добра учебна компания на България“ е за екипа десетокласници “Blueteeth” от МГ „П. Берон“, Варна, с ръководител Димитрина Докимова. За своята високотехнологична разработка - модул, който измерва как и колко време даден потребител мие зъбите си, учебната компания получи и наградата “Digital Creativity” на Oracle Academy.
Още награди в специални категории:
Екип Re-Do от Национална гимназия за приложни изкуства с преподавател Ирма Водева спечели надпреварата в конкурса за търговска марка „Брандико“ на Министерството на икономиката. От рециклирани материали учениците произвеждат многофункционална масичка за детска инвалидна количка или креватче, както и комплекти игри за деца със зрителни нарушения, проблеми с фината моторика и двигателни затруднения.
На второ и трето място в „Брандико“ се класираха “Better Art Goods” от СУ „П. Хилендарски“, Пловдив, с ръководител Мария Неновска и “CareFront” от врачанската ПТГ „Н. Й. Вапцаров“ с ръководител Мариана Павлова.
Показалецът за незрящи хора и хора с нарушено зрение, разработен от „CareFront”, снабден с електронно устройство за ръката, осигуряващо безопасност при придвижването в градска среда, беше и бизнес решението, което получи специалната награда на A1 България, “Go Digital”.
Наградата “LifeChanger” и чек за 2000 лева отиде при екип от 56 СУ в София, с ръководител Галя Русанова – учебната компания „Ирис 5619“, създадена като отговор на необходимостта от реалното полагане на основите на екологичното и здравно образование в страната.
“Hydrowell” от МГ „Д-р П. Берон“, Варна, получи наградата на Нестле България за най-добра маркетингова стратегия, за представянето на техния продукт – биоразградими капсули за вода за спортисти, които заместват пластмасовите бутилки. Младежите, които съвсем скоро ще тестват продукта си на спортно състезание във Варна, получават и кариерна консултация от HR екипа на Нестле.
Екип “Dream Works” от СУ „А. Иванов - Чапай“, град Белово, с ръководител Румен Хаджийски получи специалната награда „Предприемачески дух“ на Джуниър Ачийвмънт България. „Софийска вода“ осигуриха специална награда – стаж за членовете на екипа на учебна компания “Step forward” от ЧЕГ „Иван Апостолов“, София, с ръководител Деян Дойков.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.