Коронавирусът върна авиоиндустрията в САЩ близо 70 г. назад 

Коронавирусът върна авиоиндустрията в САЩ близо 70 г. назад 

С годините пътуването със самолет стана все по-безопасно и достъпно, което доведе до ежегоден растеж на пътниците. Тази възходящата траектория на търсенето на полети в САЩ бе прекъсната единствено в дните след терористичните атаки на 11 септември 2001 г. , когато имаше забрана за пътническите полети и бавно възстановяване на търсенето през следващите няколко месеца.

Този път обаче спадът в полетите най-вероятно ще бъде по-дълбок и продължителен, пише Асошиейтед прес.

По данни на  Службата за транспортна сигурност на САЩ(TSA), която бе създадена след атаките от 11 септември, броят на американците, които пътуват със самолет, е потънал до невиждани за последните 60 г. нива. Според TSA спадът е дошъл в последните дни, като на 1 март общо 2,3 млн. американци са пътували със самолет, което е почти същото равнище като година по-рано. Този вторник обаче такова пътуване са провели близо 100 хил. души, което е с 95% по-малко от същия ден на миналата година.

Общият брой от 97 130 души, минали пред местата за проверки на службата, са завишени, тъй катотой включва и членове на самолетните екипажи и хора, работещи в магазините на територията летището, поясняват от АП.

По данни на Airlines for America, ниво от 97 хил. пътници средно на ден е имало през 1954 г., по време на зората на реактивните самолети.

„Спадът е невероятен“, казва Хенри Хартевелт, туристически анализатор в Atmosphere Research Group в Сан Франциско. „Добрите новини са, че хората приемат сериозно препоръките да си стоят вкъщи“, добавя той.

Голяма част от хората, които продължават да използват авиопревоз, са здравни специалисти, пътуващи към горещи точки на епидемията в страната като Ню Йорк , където броят на пациентите с COVID-19 расте изключително бързо.

Според анкета на компанията за проучване на общественото мнение Public Opinion Strategies от преди 10 дни, по-малко от половината американци казват, че са готови да се качат на самолет в рамките на първите 6 месеца, след като кризата с коронавируса бъде овладяна.

На този фон авиокомпаниите драстично намалиха броя на полетите, в опит да отговорят на ниското търсене и да спестят пари.

От United Airlies казват, че губят по 100 млн. долара на ден заради пандемията. При Delta Air Lines загубите са 60 млн. дневно. Това означава, че водещите американски авиопревозвачи най-вероятно ще потърсят държавна помощ под формата на федерални заеми.

Възстановяването на авиоиндустрията, ако изобщо има такова, зависи от няколко фактора, включително мерките за социална дистанцираност и състоянието на икономиката, което не изглежда никак розово на фона на подадените през последните две седмици на март близо 10 млн. заявления за помощ при безработица.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ