Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Коронавирусът възпрепятства бизнеса по целия свят
Голяма част от фабриките в Китай остават затворени, въпреки че милиони хора се заврърнаха на работа, след като празненствата за Лунната Нова година бяха удължени поради коронавируса. Спирането на дейността на множество производствени цехове оказва голямо влияние върху втората по големина икономика в света и световните вериги за доставки, съобщава BBC.
Някои големи производители на автомобили са изправени пред заплахата от недостиг на части. Има опасения и относно доставките на продукти на Apple.
Работодателите в Китай бяха принудени да оставят фабриките си затворени и след годишната ваканция като част от опитите на властите да ограничат разпространението на вируса.
За много компании тези ограничения вече са премахнати, въпреки че няколко основни производители остават затворени.
Foxconn, който е основен доставчик на Apple, отвори дейността си, но едва 10% от работниците се завърнаха на работа. Миналата седмица, когато Foxconn настояваше за разрешение за възобновяване на операциите, от компанията заявиха, че стотици хиляди работници във фабриките им ще носят хирургически маски, за да предотвратят инфекцията и ще се подлагат на редовни проверки на температурата.
Няколко големи производители на автомобили също са сред производителите, които удължиха спирането на своите операции.
Nissan и PSA, който прави марките Peugeot и Citroen, заявиха, че фабриките им ще останат затворени до петък. VW, BMW, Toyota и Honda казаха, че планират да рестартират китайското производство следващата седмица, но до тогава и те остават затворени.
В същото време френският производител на автомобилни части Valeo ще държи затворени трите си обекта в Ухан най-рано до 13 февруари.
Глобално въздействие
Тъй като много производители на автомобилни части остават затворени в Китай, вирусът вероятно ще засегне глобално автомобилната индустрия особено силно.
Провинция Хубей, където се смята, че огнището е започнало, е в заключено положение. Honda, General Motors и Dongfeng Motor също имат фабрики в региона.
Миналата седмица южнокорейският Hyundai стана първият голям производител на автомобили, който спря производството на места поради недостиг на части, вледствие усложненията от епидемията на коронавируса.
Fiat Chrysler също предупреди, че може да се наложи да спре производството в Европа, тъй като не получава важни за направата на автомобилите им компоненти от Китай.
В петък от Suzuki заявиха, че ще търсят други начини за снабдяване с части, поради опасения, че огнището може да наруши производството в Индия, което е най-големият им пазар.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.