Kraft Heinz: Хората ще трябва да свикнат с по-високите цени

Kraft Heinz: Хората ще трябва да свикнат с по-високите цени

Kraft Heinz: Хората ще трябва да свикнат с по-високите цени

Хората ще трябва да свикнат с по-високите цени. Това заяви пред Би Би Си глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop нa Кrаft Неіnz Mигeл Πaтpиcиo. По думите на шефа на американския хранителен гигант, за разлика от предходни години сега „инфлацията е навсякъде“.

Миналата седмица Организацията по прехрана и земеделие на ООН (FAO) съобщи, че световните цени на храните са достигнали 10-годишен връх през септември на фона на поскъпването на зърнените култури и растителните масла.

Патрисио заяви, че Kraft Heinz е увеличила цените на повече от половината си продукти в САЩ, като добави, че това се случва и на други места.

„Вдигаме цените, където е необходимо, по целия свят“, каза той.

По време на пандемията много страни отчетоха спад на обема на производство на редица хранителни стоки. След като икономиките отново бяха отворени, доставките на тези продукти не могат да покрият високото търсене, което води до ръст на цените. По-високите заплати и цени на енергията също натежаха върху производството.

Според Патрисио има редица фактори, които допринасят за повишението на цените.

„Конкретно за Великобритания това се дължи отчасти на липсата на шофьори на камиони. В САЩ логистичните разходи същи нараснаха значително, а в определени части на икономиката има недостиг на работна ръка“, коментира той.

По думите му потребителите ще трябва да свикнат с по-високите цени на храните, тъй като населението на света нараства, а земеделските площи не.

В дългосрочен план "предстоят много технологични промени с цел подобряване на ефективността на фермерите", които ще помогнат в това отношение, отбелязва той.

Патрисио посочва, че не всички повишения на цените трябва прехвърлени на потребителите и че част от тях трябва да се поемат от компаниите.

„Смятам, че зависи от нас, от индустрията като цяло и другите компании да минимизираме тези увеличения“, коментира той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ