Най-богатият европеец е изгубил над 30 млрд. долара заради кризата с коронавируса

Най-богатият европеец е изгубил над 30 млрд. долара заради кризата с коронавируса

В офиса си на деветия етаж на една от емблематичните сгради на парижкото авеню Монтан, най-богатият човек в Европа прекарва дълги часове, мислейки за бъдещето на своята империя за луксозни стоки след пандемията от коронавируса. През 71-годишния си живот Бернар Арно, председател и главен изпълнителен директор на френския конгломерат за луксозни стоки LVMH, е преминал през редица кризи, но нито една не може да се сравни с настоящата, която нанесе тежък удар върху всяка една от повече от 70-те марки, притежавани от компанията, от Dior, през Lоuіѕ Vuіttоn до Fendi, пише Блумбърг.

В резултат на кризата богатството на Арно се срина. От началото на годината акциите на LVMH са поевтиняли с 19%, което означава, че състоянието на Арно е намаляло с над 30 млрд. долара. Според Bloomberg Billionaires Index той е милиардерът, изгубил най-много пари от началото на годината, като към 5 май неговите загуби са по-големи от печалбата, натрупана от основателя на Amazon Джеф Безос от началото на кризата. От Блумбърг оценяват състоянието на Арно на 74,6 млрд. долара.

„Той се поставя в позицията да увеличи пазарния дял на компанията, след като сектора се върне към растеж“, коментира Mapиo Opтeли от консултантската компания Ortelli & Co.

От края на 80-те години на миналия век, Арно впечатлява, а понякога и скандализира, бизнес света във франция с усета и креативността, с които превръща някои от най-старите европейски марки в истински златни кокошки.

Според анализаторите водещата марка на LVMH - Louis Vuitton, има марж на печалбата от цели 45%. Големите печалби от продукти като коняка Hennessy и шампанското Dom Perignon помогнаха на Арно да разшири империята си до такава степен, че да има участие в почти всички сектори,  в които богатите харчат парите си. Независимо дали си купуват чанта на Fendi, часовник на Bulgari или пък отсядат във венецианския Hotel Cipriani, богатите дават парите си на компанията на Арно.

Мерките за ограничаване на разпространението на короанвируса обаче тласнаха световната икономика към най-голямата криза от втората Световна война насам, като това доведе до затваряне на по-голямата част от бутиците на компанията по света. Производителят на една пета от шампанското, продавано по света, днес доставя много по-малки количества от скъпата напитка, тъй като много ресторанти и нощни клубове са затворени, а редица концерти са отменени. Скъпите парфюми на Dior също не са сред приоритетите на носещите маски и седящите вкъщи хора.

Същевременно с това Арно е по средата на сделка за придобиване на американската компания за бижута Tiffany & Co. Сделката е за 16 млрд. долара и е най-голямата в историята на сектора за луксозни стоки. От LVMH обаче отричат твърденията, че сделката може да бъде предоговорена, след като акциите на Tiffany същ поевтиняха значително от началото на кризата.

Въпреки това инвеститорите, които отписват Арно, поемат голям риск. Акциите на LVMH се представят много по-добре от тези на собственика на Gucci – Kerring, и производителя на часовници Richemont, които изгубиха 25% и 30% от стойността си от началото на кризата. Големите маржове на брандовете на империята на Арно и ликвидността от близо 9 млрд. евро (9,72 млрд. долара), с която разполага тя, й дават възможността не само да преодолее кризата, но и да продължи да се разраства, след като пандемията отмине.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ