Печалбата на Боинг се срина заради спирането на 737 МАКС

Печалбата на Боинг се срина заради спирането на 737 МАКС

Най-големият в света самолетостроител Боинг (Boeing Co) отчете днес спад с цели 53 процента на тримесечната си печалба заради последиците забраната за полети на най-продавания му модел 737 МАКС (737 MAX), предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

За третото тримесечие компанията има отрицателен паричен поток в размер на 2,89 милиарда долара спрямо положителен поток от 4,1 милиарда долара година по-рано.

Основната оперативна печалба е спаднала до 895 милиона долара или 1,45 долара на акция в сравнение с 1,89 милиарда долара или 3,58 долара на акция за същия период на миналата година.

По-рано стана ясно, че ръководителят на подразделението за граждански самолети на Боинг Кевин Макалистър напуска постовете си на президент и главен изпълнителен директор, предаде ДПА.

Преди по-малко от седмица бе публикуван документ, който повдигна съмнения, че Боинг е знаел за проблеми със системата за стабилизиране при полет Ем Си Ей Ес (Maneuvering Characteristics Augmentation System - MCAS) на модела 737 МАКС (737 MAX) още преди сертифицирането на самолета.

Макалистър е заменен от Стан Дийл.

Полетите със 737 МАКС бяха спрени през март в целия свят след две катастрофи, при които загинаха общо 346 души. Причината за катастрофите изглежда е свързана със софтуерен проблем, припомня ДПА.

Федералното управление за авиация на САЩ поиска обяснение от самолетостроителя за "тревожния документ". Компанията е открила документа преди месеци, но едва миналата седмица го предаде на регулатора. Той съдържа съобщения, разменени между двама пилоти през ноември 2016 година - една година преди сертифицирането на 737 МАКС. В тях бившият пилот Марк Форкнър казва на своя колега Патрик Густавсон, че системата не функционира правилно в симулатора, а Густавсон отговаря, че трябва да се актуализират инструкциите в наръчника за управление. В друго съобщение, цитирано от Ройтерс, Форкнър казва, че "просто е излъгал" регулатора, а събеседникът му отговаря, че "това не е било лъжа, никой не ни беше казал, че става въпрос за проблем" със системата.

Все още не се знае кога самолетите 737 МАКС отново ще бъдат пуснати в експлоатация. Първоначално това трябваше да стане през лятото, след това бе отложено за есента, а сега е най-вероятно да се случи в началото на 2020 година.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ