Големите въпросителни пред оптимистичните нагласи за възстановяване

Големите въпросителни пред оптимистичните нагласи за възстановяване

Бизнесът посрещна 2021-ва година с оптимизъм за възстановяване на нормалността. До голяма степен тази нагласа беше "окрилена" от новините за стартиращите ваксинационни кампании. Но сега, по всичко личи, че това ще бъде дълъг процес и че априори няма да промени една от най-важните последици от пандемията в света на бизнеса: промяната в отношенията между компаниите и техните клиенти.

Мерките за социално дистанциране в резултат на Covid-19 са променили потребителските навици към много по-цифрово, устойчиво и умерено поведение, за да се избегнат прекомерните разходи в несигурен икономически климат, коментира в европейски доклад за потребителските плащания на Intrum. Консултантската фирма очертава 5 промени, които ще са основните предизвикателства за възстановяването на бизнес организациите през настоящата година. 

Дигитализация

През 2020 г. новите технологии придобиха особено голямо значение в ежедневната работа на компаниите. Не само с работата от разстояние, но и в отношенията с клиентите. Факт е, че невъзможността за поддържане на пряк контакт с потребителите окончателно насърчава нови канали за цифрова комуникация за поддържане на търговските отношения. При сегашната ситуация на несигурност всичко показва, че 2021 г. ще бъде година, в която много компании трябва да ускорят дигитализацията си, ако искат да възстановят загубените позиции.

Устойчивост и местно производство

Covid-19 предизвика по-голям интерес от страна на клиентите относно произхода на стоките, които закупуват. По този начин потребителите все повече ценят местно произведените продукти, както и гаранциите за устойчивост и безопасност и хигиена в производствените процеси.

Електронната търговия е по-важна от всякога

Предвид ограниченията за мобилност, които затрудняват личното закупуване в много заведения, особено през най-суровите месеци на пандемията, електронната търговия се очертава като един от големите съюзници на компаниите за поддържане на бизнеса им. Въпреки че испанските компании положиха големи усилия в това отношение да приемат тези промени, особено малките и средни предприятия, потребителите ценят особено много някои аспекти, като например онлайн системата за проследяване на поръчките. По данни на Националния статистически институт на Испания през първото тримесечие на 2020 г. само 10,2% от компаниите са разполагали с такъв инструмент.

Клиенти с по-малки доходи

Една от основните последици от икономическата и здравна криза е общата загуба на доходи като все повече се увеличават опасенията сред потребителите, че този процес ще се влоши при несигурна икономическа ситуация. 43% от испанците например твърдят, че са загубили покупателна способност по време на пандемията, което е 8 пункта над средното за Европа, сочат данните на европейския доклад за потребителските плащания на Intrum. Нещо повече, 35% от испанците (ниво с 10 пункта над средното за Европа), които признават, че са запазили доходите си през този период, очакват те скоро да намалеят.

Натрупване на дългове

Все още е твърде рано да се правят конкретни прогнози за един от основните страхове за много компании - неизпълнени плащания. Но общата загуба на доходи от страна на клиентите предполага, че това също ще бъде голямо предизвикателство през 2021 г. Всъщност, 48% от испанските компании очакват увеличение на неизпълненията на натрупани задължения през 2020 г., което трябва да се вземе предвид, тъй като натрупването на висящи фактури, добавени към загубите през 2020 г., може да доведе до спиране на предприятия през тази година поради липсата на ликвидност и последващо унищожаване на работни места.

Източник: eleconomista.es

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ