Противоепидемични мерки се превръщат в бомба със закъснител за корабоплаването

Противоепидемични мерки се превръщат в бомба със закъснител за корабоплаването

Противоепидемични мерки се превръщат в бомба със закъснител за корабоплаването

Може да има „ужасни инциденти“ в морето, ако пречките за осъществяване на смени на екипажите на корабите, породени противоепидемични мерки много държави, не бъдат преодолени. Това международната корабоплавателна камара (ICS) в интервю за Си Ен Би Си.

Във всеки даден момент на борда на товарните кораби по света има екипажи, състоящи се от общо 1,2 млн души, като около 100 хил. от тях трябва да слизат от корабите си всеки месец в съответствие с международните разпоредби за защита на тяхното здраве, безопасност и благосъстояние, се казва в съвместно изявление на ICS и Международна асоциация за въздушен транспорт (IATA)

Строгите карантинни мерки срещу разпространението на коронавируса обаче пречат на много екипажи да следват регулативните норми.

 „Въпросът с моряците и тяхното благосъстояние е от критично значение. Ако този проблем продължи твърде дълго, те ще бъдат подложени на огромни нива на стрес и ще имат здравословни проблеми, които в крайна сметка ще доведат до ужасни инциденти“, коментира Есбен Поулсен, председател на ICS.

От Камарата обясняват, че някои моряци, които прекосяват международни граници, са засегнати от „национални рестрикции, предназначени за пътници и несъществен персонал“, които може „да застрашат ненужно способността на ненужно способността на авиокомпаниите и корабоплавателните компании да поддържат глобални вериги за доставки“

Двете търговски асоциации призовават правителствата да улеснят процеса на смяна на екипажи, като AITA предлага авиокомпаниите да превозват моряци от и до определени летища, така че те да могат да се върнат у дома, или да заменят връщащите си обратно членове на екипажа.

„Не искам да звуча прекалено драматично, но ние смятаме, че тази ситуация е бомба със закъснител.“, коментира Поулсен пред Си Ен Би Си.

„Работим с IATA по различни подходи за разрешаване на този проблем, но за целта трябват действия и от страна на правителствата, и то още сега“, добавя той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ