Шел и Бритиш Еъруейз планират първия в Европа завод за авиогориво от отпадъци

Шел и Бритиш Еъруейз планират първия в Европа завод за авиогориво от отпадъци

Шел (Shell), Бритиш Еъруейз (British Airways) и Велосис (Velocys) планират да построят първия в Европа голям завод за производство на самолетно гориво от битови и търговски отпадъци, което да се използва за зареждане на самолети от 2024 година, информира Ройтерс.
На авиацията се падат около 2,5 процента от световните емисии на въглероден диоксид, но се очаква тази цифра да нарасне с увеличаването на въздушния трафик, в момент когато държавите се опитват да ограничат отделянето на вредни газове, за да намалят промените в климата.
Авиационната индустрия се стреми да понижи емисиите си с 50 процента до 2050 година спрямо нивата от 2005 година и възприема появата на нисковъглеродни биогорива като жизненоважна стъпка за изпълнение на тази цел.
Шел, Бритиш еъруейз и Велосис, които са подали до местните власти в Североизточен Линкълншър молба за разрешително за строеж на завода, предвиждат да използват битови и търговски отпадъци, които иначе биха попаднали в специализирани депа или пещи.
Превръщането на отпадъци в енергия вече се прилага широко в енергетиката - боклукът на домакинствата като хранителни остатъци или окосена трева се изгаря, за да се произвежда електричество.
Изграждането на завода край устието на река Хъмбър в североизточната част на Англия би могло да започне през 2021 година, а търговски обеми устойчиво самолетно гориво - да има три години по-късно. Проектът носи името на подразделението на компанията за горивни технологии Велосис - Алталто Имингам (Altalto Immingham).
Решението за лиценз на властите в Североизточен Линкълншър се очаква до края на ноември.
До момента трите компании са инвестирали общо 7,3 милиона британски лири (8,8 милиона долара) в проекта, чието изпълнение според плановете ще струва стотици милиони лири.
Британското правителство също е осигурило 500 000 лири финансиране за проекта, който би могъл да създаде около 130 постоянни работни места. Освен това Бритиш еъруейз и Шел ще изкупуват произвежданото биогориво, което отделя с около 70 процента по-малко газове с парников ефект спрямо еквивалента си от изкопаеми горива.

Източник: БТА

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ