Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Трифон Филипов, „Мултивак България“ ЕООД: Искам да бъдем предпочитан партньор на хранителната промишленост в България
MULTIVAC – иновативният лидер в областта на комплексните решения за хранително-вкусовата индустрия, отбелязва 60-годишния си юбилей тази година. Годишнината е повод високотехнологичната компания от Бавария да анализира дейността си и да ни сподели бъдещите си планове за развитие
- В кръговата икономика много компании се промениха. В каква посока се трансформира и ще се развива MULTIVAC?
- MULTIVAC е съосновател на инициативата Save Food на FAO и е единствената машиностроителна компания в сектор „Опаковане“, която попада в реномирания списък „50 Sustainability & Climate Leaders“ на ООН. Списък, в който влизат компании и организации, поели сериозен ангажимент в борбата с настъпващите глобални климатични промени. В края на 2021 г. Кристиан Трауман, изпълнителен директор на MULTIVAC Group, ще вземе активно участие в работните срещи на тази новосъздадена група в ООН.
Всяка година в Германия не се оползотворят около 2,2 млн. т храни основно поради наличието на нехерметични или повредени по време на транспорт опаковки, технологичен брак в резултат на машинното нарязване на хранителни продукти. При използването на нашите високопроизводителни порциониращи, слайсиращи и опаковъчни машини е възможно да се намалят тези загуби с около 10%. Специалистите ни имат важна роля в този процес, тъй като консултират нашите клиенти при избора им на оптимално решение за техния бизнес: от подходящия материал за опаковане на даден хранителен продукт, дизайна на опаковката до успешното внедряване на съответната машинна технология в даденото производство. Решенията на MULTIVAC се отличават с дълъг жизнен цикъл – не е рядкост да се видят безупречно работещи машини дори след 20-годишна експлоатация в трисменен режим.
- Колко време ще отнеме на България да се освободи напълно от пластмасовите опаковки?
- Осъзнаваме своята отговорност като един от основните доставчици на опаковъчни материали за хранителната индустрия в България и до 2025 г. планираме заедно с българските производители на храни да заменим значителна част от конвенционалните опаковки с такива, произведени от рециклирани суровини. Успоредно с това можем да понижим разхода на използваните опаковъчни материали с около 15% чрез внедряването на т.нар. умни решения и саморегулиращи се процеси (Индустрия 4.0, RX & TX поколение машини).
- Кой е критерият за качествена опаковка?
- Такава, която защитава максимално добре продукта в нея по време на транспорт и съхранение. Материалите, от които е направена една опаковка, в никакъв случай не трябва да контаминират (замърсяват) нейното съдържание. Днес се добавя още и важният етичен критерий: как влияе опаковката върху околната среда? MULTIVAC е новатор в своя бранш и модел за подражание, когато става въпрос за устойчиви решения и иновативни технологии – особено при разработването на алтернативни концепции за опаковъчни материали с понижено съдържание на пластмаси: PaperBoard by MULTIVAC. Тези специални материали са създадени на базата на дебелостенен картон. Те също така могат да бъдат произведени и от рециклирани суровини. Постепенното внедряване на такъв вид опаковъчни системи в производствата на нашите клиенти ще подкрепи процеса за разделното изхвърляне на отпадъците. Именно поради изброените причини PaperBoard опаковките ще започват да придобиват по-голяма популярност в България и да се предпочитат от производителите на храни, търговските вериги и потребителите.
- По-скъпо ли е ползването на екоопаковки? Какво е тяхното търсене?
- Актуалните цени на т.нар. екоопаковки са по-високи спрямо използваните в момента. Интересът към такъв вид опаковки започва да нараства значително през изминалата година.
- Как се отрази пандемията на бизнеса ви? Какви уроци извлякохте от нея?
- Противно на общата пазарна тенденция нашият бизнес продължава да се развива успешно. До момента не установяваме спад в обема на поръчките и в приходната част на търговската ни компания в България. Динамиката на продажбите на машини, опаковъчни материали и резервни части следва бюджетните ни цели. Положително се отнасяме към факта, че макар и с известно закъснение започна приемът по подмярка 4.2 „Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ от Програмата за развитие на селските райони. Този финансов инструмент е един от най-важните в нашия сектор и ще се отрази благоприятно на инвестиционния климат през следващите две години.
- С каква стратегия ще развивате MULTIVAC през следващите години?
- През 2019 г. придобихме компанията FRITSCH – един от водещите немски доставчици на машини и поточни линии за производството на хлебни и тестени изделия. С нейното придобиване се откриват нови възможности за развитие пред нас в България. През последните няколко години започнахме да си сътрудничим с доказани производители на високотехнологично оборудване в областта на месо- и млекопреработвателната промишленост. С новите ни партньори ще бъдем в състояние да предлагаме на клиентите комплексни решения с висока добавена стойност за техния бизнес. Моето желание е след 5 години „Мултивак България“ ЕООД да се превърне от малка в средноголяма компания и да бъде най-доброто място за работа в нашия бранш. Да продължим да сме иновативният лидер на българския пазар и клиентите ни да виждат в нас надежден и компетентен партньор, с когото вървят смело напред.
[[{"fid":"381820","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":588,"width":801,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
MULTIVAC във факти:
Всичко започва с производството на първия модел вакуумна камерна машина за опаковане на храни в малкия гараж на нейния основател Сепп Хаггенмюлер през 1961 г.
Днес MULTIVAC е високотехнологична компания с годишен оборот над 1 млрд. евро, 6700 служители и присъствие в 165 държави.
Автор: Венцислав Савов. Текстът е публикуван в бр. 09/2021 на сп. "Мениджър"
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.