Търсенето в Китай съживи продажбите на германските автопроизводители

Търсенето в Китай съживи продажбите на германските автопроизводители

Търсенето в Китай съживи продажбите на германските автопроизводители

Скокът на продажбите сред китайските клиенти помогна на големи германски автомобилни производители като Volkswagen и BMW да се възстановят след най-тежките месеци от пандемията. От VW дори подчертаха значението на Китай за германската икономика.

Volkswagen отчете ръст на продажбите в първите три месеца на 2021 г. с 13% спрямо година по-рано до 62.4 млрд. евро, докато печалбата се е увеличила близо седем пъти до 3.4 млрд. евро. Продажбите на коли в Китай са нараснали с 60%, предаде „Ню Йорк Таймс“.

Възстановяването на продажбите е позитивно за германската икономика. Износът на автомобили е с най-голям дял в експорта на страната. От Volkswagen илюстрираха зависимостта на Германия от Китай в момент, в който напрежението между Пекин и Европейския съюз расте заради отношението на правителството на азиатската страна срещу малцинствените групи и репресиите в Хонконг.

Подразделенията Audi и Porsche генерират по-голямата част от печалбата на групата на VW. Луксозните автомобили имат по-висок марж на печалба от по-достъпните автомобили, които представляват по-голямата част от обема на германския концерн.

От Volkswagen съобщиха, че са успели да се справят с глобалния недостиг на полупроводници, който удари автопроизводителите през последните месеци, но предупредиха, че търсенето на чипове може да се изостри още повече през следващите седмици.

През първото тримесечие на 2021-ва компанията е продала 60 хил. автомобила на ток от общо 2.4 млн., което може да е разочароващо за марката, залагаща бъдещето си на нова линия електрически автомобили, първата от които бе пусната в продажба в края на 2020 година.

Рязко увеличение и на оборота, и на печалбата за първото тримесечие отчете днес и германският производител на автомобили от висок клас BMW отчете днес рязко увеличение и на оборота, и на печалбата за първото тримесечие, продължавайки възходящата си траектория спрямо минимумите от периода на коронавирусната пандемия, предаде ДПА.

Тримесечната печалба е достигнала 2,8 милиарда евро, което е близо пет пъти повече на годишна основа. Приходите са нараснали с 15 на сто до 26,8 милиарда евро. Отново главен принос за този резултат има бумът на китайския пазар. Родната Германия обаче изостава във възстановяването, посочва Асошиейтед прес.

Продажбите на BMW l Китай почти са се удвоили през тримесечието до 230 120 автомобила, отчасти като отражение на застоя в началото на 2020 година, когато азиатската страна първа бе засегната от пандемия, отбелязва БТА. Продажбите в целия регион на Азия дори изпреварват нивата от преди пандемията.

Компанията запази прогнозата си за годината въпреки силното начало. Маржът на печалбата преди лихви и данъци е поставен в горния край на вече заложения диапазон от 6-8 процента, допълва ДПА.

Първото тримесечие показва, че нашият глобален бизнес модел е успешен, дори по време на криза. Твърдо оставаме на пътя на устойчивия, печеливш растеж, заяви председателят на борда Оливер Ципсе.

И макар последиците от пандемията да намаляват с напредването на ваксинацията, Бе Ем Ве предвижда нарастване на разходите за суровини.
Предпазливостта му контрастира в сравнение с позицията на конкурента Даймлер (Daimler), произвеждащ Мерцедес-Бенц (Mercedes-Benz), който повиши прогнозите си след силния старт на годината, отбелязва ДПА.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ