Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Tui умножава загубите, приключва финансовата година с дълг над 7 млрд. евро
Англо-германска мултинационална компания за пътувания и туризъм TUI продължава да страда от отсъствието на туризъм по целия свят. След приключването на последната си фискална година (септември 2019 г. до септември 2020 г.) с исторически загуби от 3,1 млрд. евро, резултатите за тримесечието между октомври и декември 2020 г. потвърждават, че светлината в края на тунела е все още далеч, пише elpais.com.
Оборотът на компанията спадна с 88%, от 3,8 млрд. евро на 478 милиона евро, докато загубите се увеличиха осем пъти от 105,4 на 813 милиона евро. Липсата на бизнес е принудила компанията да "изгаря" по 1,8 милиона евро на ден от септември 2019 г. Дупка, която туроператорът се е опитал да покрие чрез изпълнението на многогодишния план за намаляване на разходите, с което възнамерява да спести 400 милиона евро годишно до 2023 г.
Само през последното тримесечие компанията отчита намаление на разходите до 300 милиона. Успоредно с това обаче дългът продължава да расте неудържимо, до голяма степен благодарение на различните програми за помощ, насърчавани от германското правителство. За дванадесетте месеца между декември 2019 г. и декември 2020 г. нетният дълг на компанията е нараснал с 41,5% (2,1 млрд. евро в абсолютно изражение) до 7,1 млрд. евро. Туроператорът е една от компаниите, които са се възползвали най-много от спасителните мерки на германското правителство, с три пакета помощи на обща стойност 4,8 милиарда евро.
На извънредното събрание, проведено на 5 януари, 98% от акционерите гласуваха в подкрепа на факта, че последната помощ от германския изпълнителен орган чрез Фонда за икономическа стабилизация (420 милиона евро) може да бъде преобразувана в акции на TUI. В случай, че това събитие се стане факт, Германия може да има до 25% от капитала на туроператора. Последното спасяване включва неконвертируем дял в акции за 671 милиона евро и 200 милиона евро кредитна линия чрез Германската банка за развитие (KfW). Всички тези инжекции позволиха на компанията да има ликвидна позиция от 2,1 млрд. евро към 3 февруари 2021 г.
С оглед на предстоящия летен сезон на 2021 г. компанията се доверява на възстановяването на икономическия импулс до лятото. В същото време обаче резервациите за ваканционни пакети за следващия висок летен сезон все още са с 44% под нивото, регистрирано през 2019 г., последната лятна кампания преди пандемията. Въпреки това TUI планира да запази 80% от офертите за 2019 г. и за тази кампания, като цените могат дори да надхвърлят нивата отпреди кризата с 20%.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.