Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Британският ритейл бизнес обвини Visa и Mastercasd в двойно увеличаване на таксите
Водещите глобални картови оператори Visa и Mastercard бяха обвинени от британски търговски вериги, че са удвоили таксите в рамките на последните 2 години, предаде Би Би Си. Опасенията са, че тези такси ще трябва да се прехвърлят към крайния клиент.
В момента 98% от пазара на картови плащания във Великобритания се контролира от двата оператора. Според анализ на Британския консорциум на ритейлърите (BRC) Visa и Mastercard са увеличили таксите си с 39% през 2017 г. и с 56% през 2018 г., което е „очевидна злоупотреба с доминиращо пазарно положение“. Също така данните сочат, че разходите по обработка на кешовите плащания излизат по 1,42 пенса на транзакция на членовете на организацията. За сравнение този разход е средно 5,88 пенса на всяко плащане с дебитна карта и цели 18,4 пенса при плащане с кредитна карта. Най-силно ощетени са малките търговци, които нямат възможността да договарят ниски такси, за разлика от големите вериги магазини.
„От изключително значение е правителството да вземе мерки срещу прекомерната стойност на картовите плащания“, коментира Андрю Крегън, директор на отдел финансова политика в BRC. Според него двата оператора се възползват от ситуацията с коронавируса и увеличават извънредно своите такси. „Ако енергийна или телекомуникационна компания увеличи таксите си с такъв темп ще има незабавна реакция. Виждаме злоупотреба с господстващо положение на пазара“, добави той. Организацията настоява местният антимонополен регулатор да разследва картовите схеми.
„Visa дава възможност на милиони търговци във Великобритания да имат достъп до електронни плащания и по този начин – до приходи от милиарди потребители по целия свят. Компанията осигурява сигурни и иновативни решения за приемане на плащания“, коментираха в отговор от Visa.
„Картовите плащания продължават да увеличават своята популярност, като в същото време осигуряват удобство, сигурност и защита. Все повече магазини започват да прилагат за първи път безконтактни или електронни плащания и да печелят от по-бързите, по-ефективните и сигурни плащания, което създава стойност за техния бизнес“, коментираха от Mastercard.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.