Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Визитната картичка – още една жертва на COVID
Мат Стрингер, оперативен мениджър на голяма компания, е имал навика да раздава по 250 визитни картички на година. Където и да отиде по работа, винаги носи малкa пачка от 50 картички, за да споделя контактите си с нови бизнес партньори. Откакто глобалната пандемия бе обявена на 13 март 2020 г., той не е връчил нито една – цялата му работа е онлайн, пише в анализ Би Би Си.
По данни на британската компания Aura-P ежедневно са се печатали по 27 млн. визитни картички или около 7 млрд. годишно. Но притесненията, че чрез визитните картички може да се предават зарази със сигурност кара хората да ги използват все по-малко.
Британската печатница Vistaprint, която е сред най-големите в глобален аспект, е имала 17 млн. клиента преди пандемията. „Поръчките на визитни картички се понижиха с 70%“, коментира Флориан Баумгартнер, президентът на дружеството.
Вместо това все по-често се прибягва да технологични решения. Такива например са QR-кодовете – квадрати с черни и бели точки, в които може да се закодират около 4000 знака – букви и цифри – информация. QR кодовете лесно препращат например към даден интернет сайт, на който са поместени контактите на човека, с който провеждаме видеоконферентна връзка. Новите визитни картички съдържат отпечатан QR код, който има контактната информация в дигитална форма.
По този начин навлизането на виртуални визитни картички става все по-лесно и по-често използвано.
„Ръчното въвеждане на информация от визитната картичка в телефона или друго устройство е досадно“, коментира Джейсън Коен. Той е основател на компанията Popl, която произвежда малки чипчета. Те се залепят за задната страна на смартфоните и в тях чрез специално мобилно приложение се записва контактна информация, която потребителят иска да сподели с новите си бизнес партньори. Тази информация лесно се споделя чрез NFC порта за радиовръзка на телефона, дори и отсрещната страна да няма приложението или въпросното чипче. Компанията му започва работа през февруари 2020, а днес има 10 хил. бизнес клиенти.
VistaPrint също обмисля преминаване към QR и NFC визитни картички.
Технологиите имат своите плюсове, но в някои страни – предимно в Азия - традиционната визитна картичка все пак се запазва. Основната причина - тя има по-скоро ритуална функция и връчването й е част от бизнес етикета за установяване на договорни отношения, отколкото поради полезност.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.