Заводът на Ford във Валенсия ще прави хибридните двигатели за цяла Европа

Заводът на Ford във Валенсия ще прави хибридните двигатели за цяла Европа

Заводът на Ford във Валенсия ще произвежда следващото поколение хибридни двигатели на американската марка за целия европейски пазар. Това обяви в четвъртък ръководството на фабриката пред работническия съвет. Компанията също така е увеличила капацитета на завода за сглобяване на батерии от 2022 г., което ще съвпадне с края на цикъла на модела Mondeo, пише cincodias.elpais.com

Ford повдигна въпроса за закриването на завода във Валенсия в средата на месеца преди корекция на производството. Компанията тогава обясни, че въпреки че търсенето на модела Kuga продължава да е силно, това на останалите автомобили, произведени във завода във Валенсия [S-Max, Galaxy и Mondeo] намалява поради факта, че клиентите предпочитат все повече и повече SUV-модели и кросоувъри.

Сега марката обмисля и възможността да премахне нощната смяна. В резултат на това обемът на производството в завода ще бъде коригиран в началото на април с около 280 автомобила по-малко на ден [до 1360 единици], за да се адаптира към новите нужди на пазара.

В момента фабриката на Ford във Валенсия, с около 6650 работници, прилага временно регулиране на заетостта (ERTE), според което ще спре дейността си между 22 март и 1 април поради липсата на компоненти, които вече са подходящи за производството на двигатели GDi. 

Ford планира всичките нови коли, които продава в рамките на ЕС и на Великобритания от началото на 2030 г. да бъдат изцяло електрически.

Освен това компанията си е поставила за цел до 2026 г. да има електрически или хибриден вариант на всеки един автомобил, който продава.

Компанията даде разяснения и защо преустановява производството на модела си Mondeo - потребителското търсене се е ориентирало все повече към SUV, предаде Би Би Си. От премиерата на модела през 1993 г. до днес са  продадени над 5 млн. броя. 

През последната една година над 40% от всички пътнически автомобили на Ford са били SUV или кросоувъри. За сравнение само година по-рано този дял е бил само 31%.

За мнозина спирането на Mondeo е краят на цяла  епоха, тъй като този модел стана символ на трудолюбивия, здраво стъпил на земята автомобилист, който не изисква лукс, но и изисква качество и сигурност. Но днес семейният хечбек вече изглежда морално остарял, като търсенето на SUV и неговия по-малък вариант кросоувъра само ще се увеличава.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ