Зелените постижения на "Загорка" АД

Зелените постижения на Загорка АД

Зелените постижения на "Загорка" АД

6% намаление на потреблението на вода за последните две години при производството на всеки литър бира е постигнала „Загорка“ АД през 2016 година. Постижението е записано в оповестения за трета поредна година Доклад за устойчиво развитие на пивоварната, призната и за най-зелената компания в бързооборотния сектор*. Добрите практики на „Загорка“ АД,  реализирани като част от платформата й за устойчиво развитие - „Създаваме по-добър свят“ за 2016 година са в няколко сфери:

  • Опазване на водните ресурси

  • Намаляване на въглеродните емисии

  • Устойчиви ресурси

  • Безопасност

  • Отговорна консумация

  • Подкрепа и израстване с местните общности

Опазването на водните ресурси е от изключителна важност за ЗАГОРКА, тъй като това е основна съставка на продуктите на компанията, но и ценен ресурс. Поставените цели на глобално ниво за групата на ХАЙНЕКЕН нарежда ЗАГОРКА сред компаниите, които са направили най-ефективно използването на този ресурс.

Съкращаването на въглеродните емисии е друга важна сфера за ЗАГОРКА, като през 2016 г. компанията постига 3% намаление на CO2 емисиите в производството за последните две години. Също така, намалението на въглеродни емисии от дистрибуционната дейност е общо 19% в сравнение с 2010 година. А 100% от хладилниците закупени от компанията и въведени на пазара през изминалата година в страната са енергоефективни. Това е част от дългосрочната политика на ХАЙНЕКЕН да предоставя „зелени“ хладилни витрини, които пестят 30% енергия.

Усилията на ЗАГОРКА са насочени към поддържането на устойчива верига на доставки, основана на закупуване на суровини от български доставчици и в подкрепа на българската икономика.

Отговорна консумация е още една важна сфера, върху която ЗАГОРКА поставя основен фокус и активно адресира в публичното пространство. През изминалата година, компанията стартира заедно със своите партньори Столична община, Порталът за неправителствени организации - NPObg, Innovation Starter, учителската мрежа - Little Thanks и медии, кампанията „Game Over - Алкохолът не е игра“, която цели да започне разговор по темата за вредите от продажбата и употребата на напитки с алкохолно съдържание от страна на деца и младежи. Търговските представители на „Загорка“ АД в София са посланици на инициативата и през 2017 година ще водят активен разговор по темата с търговските обекти в близост до училищата.

"В ЗАГОРКА вярваме, че успешният бизнес, е устойчивият бизнес.", коментира Никос Зоис, изпълнителен директор на Загорка АД. "Устойчивото развитие е част от основните ни бизнес приоритети и е от стратегическо значение за нас. Ние правим това, защото ни е грижа за хората, за природата, както и за мястото, където работим и живеем. Важно е да сме отговорни и да предприемаме стъпки днес, за да можем да помогнем за едно по-добро утре. Нека продължим заедно нашето пътешествие да “Създаваме по-добър свят”. Дължим го на бъдещите поколения.“, обобщава той.

Докладът за устойчиво развитие на Загорка АД за 2016 г. е и тук: https://zagorkacompany.bg/

*Източник: TNS, Въпросник за зелена компания, 2016 г.; База: 18-55 г., консумиращи бира, жители в София и регионалните градове  (n=925)

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ