95 процента от виното на пазара е родно производство

95 на сто от виното, което пием у нас е родно производство. Това обясни на празника на винарите и лозарите директорът на изпълнителната агенция по лозата и виното Красимир Коев, предаде "Дарик".
Той отчете и ръст в износа на българско вино зад граница, както и повишеното търсене на родния алкохол в скъпи курорти по света.
В страната ни се консумира почти 100 процента българско вино, обясни директорът на изпълнителната агенция по лозата и виното.
"Традиционно, последните 7-8 години на българския пазар се консумира между 110 и 120 литра вино. 111, 112,113 - това го консумираме ние, гражданите на България, и чужденците, които ни посещават през цялата година - било по работа, било туризъм. Това са количества, които са достатъчно добри за нашата страна, имайки предвид факта, че само 5 милиона от тези 110 или 120 милиона, само 5 млн. литра е виното, което е с произход извън България. Т.е. над 95% от виното, което се консумира в страната, е българско, което без административни санкции или каквото и да е било друго, е единствено и само на конкурентна основа. Българските вина са хегемон.
Правя препратка към темите, които са били през годината за търговски вериги, че българската продукция от други суровини, било млечни, месни, изостава като проценти спрямо вноса. Тук можем да бъдем съвсем спокойни и да се радваме, че нашето вино е 95% от това, което се предлага по нашите обекти", заяви Красимир Коев.
Страната ни продължава да изнася вино в топ дестинации по цял свят:
"За износа, традиционно в България е около 60 милиона литра се върти износът на страната. 60-62 милиона, в този диапазон. Общо взето увеличаваме на дадени пазари количествата, които изнасяме като литри спрямо предходна година, на други места ги намаляваме. В зависимост от това кой за това високо качество на виното ни дава по-висока цена. Нашето вино не само като завоювани златни отличия, но и като качество най-вече, оценено от самите потребители. Тяхното търсене обуславя по-големите количества, които изнасяме, се предлага на високи цени, на достъпни места във всички големи търговски вериги."
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Alibaba регистрира рекордна потребителска активност в първия ден от китайските празници
Компании |Украйна призова ЕС да отвори първата преговорна глава за членство
ЕС |Русия национализира империята за сладкарски изделия на Денис Щенгелов
Компании |Вашингтон не хареса нюанса на червеното в знамето на САЩ, избрано от британските власти преди посещението на Тръмп на Острова
Свят |Тайван обмисля стратегическо партньорство със САЩ в областта на високите технологии
Свят |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Ледниците в Швейцарските Алпи са намалели рязко за последните 12 месеца
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.