Manchester Airport Group потвърди интереса си към концесията на Летище София

Manchester Airport Group потвърди интереса си към концесията на Летище София

Manchester Airport Group потвърди интереса си към концесията на Летище София

Най-големият британски летищен оператор Manchester Airport Group (MAG) заяви интерес към концесията на Летище София. 

MAG заявява, че ще участва в тръжната процедура за отдаване на концесия на Летище София за следващите 35 години. На 1 февруари българското правителство обяви удължаване на крайния срок до 3 април 2019 г. Заедно с партньора си в консорциума, китайския строителен гигант BCEG, MAG е имала готовност да подаде своята оферта в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) в София още днес, на 5 февруари, съобщават нейни представители. Британската летищна група потвърждава, че въпреки, че не е поискала това удължаване на крайния срок, има намерение да вземе участие в тръжната процедура и възнамерява да подаде оферта до новия краен срок 3 април 2019 г.

MAG управлява три от основните летища във Великобритания – Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 60 милиона пътници на година, до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии. В момента MAG инвестира над 1.5 милиарда английски лири (3.2 милиарда лева) в летищата си във Великобритания, а BCEG строи най-големия конструктивен проект в авиация в света – пекинското международно летище Даксинг.

“Миналата година официално обявихме интереса си в тръжната процедура по отдаване на концесия на Летище София и днес съм щастлив да го потвърдя. че MAG подкрепя стратегията на българското правителство да привлече международен оператор, за да стимулира икономическия растеж в България чрез повишаване свързаността над създаване на подобрена летищна екосистема, която да е достойна за статута на София като европейска столица. MAG вярва, че тази концесионна процедура ще бъде от огромна полза за България като цяло и вярваме, че заедно с BCEG сме подготвили изключителна оферта", коментира Андрю Харисън, изпълнителен директор по летищните услуги на MAG.

“Прекарахме по-голямата част от последните две години в България, проучвайки различните бизнес сектори, и, което е по-важно, слушайки жителите на София, какво те биха искали да видят в едно ново, преобразувано летище. Бяхме готови да подадем офертата си в София днес, но подкрепяме новата времева рамка и ще работим до новия краен срок”, продължава той. 

Предложението на консорциума към българското правителство, когато бъде подадено, ще съдържа планове за реконструкция на летището, както и дизайни за напълно нов Терминал 3, който ще превърне софийското летище в напълно отговарящо за водеща европейска столица.

В офертата си, MAG ще се възползва от уникалните умения и предишен опит на китайския строителен гигант BCEG, който в момента изгражда Пекинското международно летище Даксинг. Проектът Beijing Daxing се състои от четири писти, 268 самолетни стоянки и площ на терминалите от над 700,000 квадратни метра. Когато заработи на пълен капацитет, това се очаква да бъде най-натовареното летище в света от към трафик на пътници, обслужвайки 620,000 полета и над 100 милиона пътници всяка година. Летището провежда в момента първи тестови полети и проектът се движи в срок и съобразно предварителния бюджет.

Участието на BCEG ще спомогне също и за заздравяването на икономическите връзки между Китай и България, които вече се подкрепят от китайското правителство с инициативата „Един пояс, един път“, подчертават от британската компания.

Структурата на собственост на MAG включва както Градския съвет и Общинските власти на Манчестър, така и дългосрочни частни инвеститори (IFM Investors). Този тип собственост гарантира, че в основата на растежа на компанията, е способността да балансира търговските приоритети на летищата с ангажимента си да работи в тясно сътрудничество с местните общности около всеки обект. По този начин се гарантира, че те ще имат ползи от гледна точка на инвестиции и създаване на работни места, а и ще бъде гарантирано и опазването на околната среда, посочват още от компанията.

MAG оперира всяко от летищата си като самостоятелен обект, с дълбокото разбиране за стремежите и интересите на местното население, служителите и икономическите партньори. Компанията разбира и отговорността на управляването на едно летище, имайки предвид икономическия растеж и просперитет, които то може да донесе на всеки един град, регион или държава.

Тя има практиката да работи с местни компании като доставчици. MAG, съвместно с екип от местни консултанти, вече повече от две години анализира потенциала на Летище София и беше първият консорциум, който официално потвърди участие в процедурата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ