Борбата за съзнанието на едно общество

Борбата за съзнанието на едно общество

Хибридната война, дезинформацията и възможността всеки (живеещ в свободна страна) да избира откъде да консумира информация, са превърнали PR-а в оръжие с огромно влияние.

Една от основните функции на PR-а е да въздейства върху възгледите на аудиторията, като за постигането на тази цел се използват всички възможни методи, инструменти и канали. С развитието на технологиите инструментите за въздействие станаха много повече в сравнение с тези преди 10–20 години.

Информацията се разпространява светкавично и е бързо приготвена (fast food). Вече не си поставя за цел да разказва истории, а да генерира кликове. Живеем в свят, в който неспирно ни бомбардират с послания за сметка на съдържателната информация. Свят, в който съществуват тролски фабрики, които налагат определени наративи; сайтове гъби, които са създадени с цел да разпространяват определени манипулативни материали, в публикуването на които няма намеса или преглед от реален човек.

Създават се сайтове „еднодневки“, които изчезват, преди някой да успее да ги анализира, проследи или опровергае. Днес повече от всякога хората трябва сами да преценяват какво е истина и какво не, коя информация е проверена и качествена и коя не.

Живеем във време, в което ни манипулират ежедневно и трябва да осъзнаем, че търсенето и отстояването на истината зависи само от нас самите. Точно както демокрацията и ценностите, които изграждат демократичния обществен ред, зависят от всеки от нас и е необходимо да се борим за тях ежедневно. Борбата за съзнанието на обществото е тук и тя променя PR агенциите.

Търсете специалното издание на сп. Мениджър – Creative Bulgaria в разпространителската мрежа в цялата страна и в платформата за дигитално четене zinzin.bg

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ