Ателие Сваровски се обръща към изкуствените скъпоценни камъни
Изкуствено създадените скъпоценни камъни добиват все по-широка популярност. Това ги прави и все по-приемливи за бижутерската индустрия. В световен мащаб жаждата за лукс и блясък отстъпва пред съвременните тенденции за стремеж за опазване на околната среда.
Ателие Сваровски - марката, която си сътрудничи с дизайнери като Джейсън У, Карл Лагерфелд, Заха Хадид, Кристофър Кен и др., вече също използва диаманти и смарагди, създадени в лабораторини условия, пише Ню Йорк Таймс. Те са много по-различни от евтините заместители на диаманти, като кубически цирконий или кристали.
Сюзън Жак, президентът и главен изпълнителен директор на Гемологичния институт на Америка, казва че създадените от човек диаманти имат същата яснота, цвят и твърдост като тези, изтеглени от земята. "С невъоръжено око те са идентични", потвърди тя.
Лабораторните диаманти съществуват от 50-те години на миналия век и са успели да навлязат едва забележимо на пазара за годежни пръстени. Въпреки това, те все още не са пробили на пазара за диаманти.
"Diamond Foundry", която произвежда диаманти, отглеждани в лабораторини условия в Сан Франциско, е компания, която се надява, че индустрията ще обмисли допълнително да обедини усилията си в тази сфера. Още повече, че запасите от диаманти в най-големите мини в света намаляват. "Животът на една мина е от 25 до 30 години", обяснява Сюзан Жак, като отбелязва, че на мина Арджил в Австралия, най-големият производител на диаманти в света, й остават само няколко години. Новите мини, открити в Ботсуана и Канада, няма да компенсират загубата на Арджил.
"Отглежданите диаманти могат да бъдат дори по-добри от истинските от гледна точка на екологичните и социалните разходи",твърди главният технически директор на компанията, Джеръми Шолц. "Енергията, която използваме, е от 100% възобновяеми източници. Това е устойчив метод. Не съм сигурен, че минните компании могат да кажат същото."
Изкуствено създадените скъпоценни камъни получиха по-голяма популярност след излизане на филма "Кървав диамант" (2006). Това е измислена история, базирана на незаконната търговия с диаманти и финансирането на гражданска война в Сиера Леоне. След като участва във филма, Леонардо Ди Каприо, станал известен с горещата си подкрепа за различни екологични каузи, също инвестира в "Diamond Foundry".
Дизайнерът на Ателие Сваровски, Надя Сваровски, нарече изборът за използване на лабораторно създадени скъпоценни камъни "съзнателен лукс", защото изкуствените камъни "оказват по-малко въздействие върху околната среда и обществото" и поради това често са по-привлекателни за съзнателния потребител на съвременния пазар. "Хората искат да знаят откъде идват продуктите. Хората се интересуват."
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.