Шефът на Adidas: Социалните мрежи ще принудят модната индустрия да стане по-зелена

Шефът на Adidas: Социалните мрежи ще принудят модната индустрия да стане по-зелена

„Социалните мрежи направиха по-лесно за потребителите да държат компаниите и изпълнителните директори отговорни за техните действия. Това е нещо хубаво“, заяви главният изпълнителен директор на Adidas Каспър Рорстед в интервю за Си Ен Би Си.

„Мисля, че контролът върху компаниите и изпълнителните директори днес е много по-голям. Смятам, че това се дължи в известна степен на социалните мрежи, които носят повече прозрачност, като влияние оказва и притока на новини, който не съществуваше в миналото.“, коментира Рорстед. „Това води до промяна, до отговорност и до прозрачност“, добави той.

Според него този засилен контрол ще принуди модната индустрия, която 8% до 10% от глобалните въглеродни емисии, да стане по-зелена.

„Това е само началото, но въздействието на пластмасата върху нашата глобална среда е толкова негативно. Като компания, която се застъпва за нещо положително, ние наистина искаме да сме сигурни, че по този проблем се работи“, каза Рорстед.

 „За компаниите е много важно да помагат за иновациите и да намират решения, които да адресират проблемите на околната среда, без тя да бъде разрушавана в бъдеще“, добави той.

Adidas полага усилия за създаване на устойчиви продукти, включително чрез използването на пластмаса от океана за производството на своите обувки. Компанията обеща да направи девет от всеки десет свои продукта устойчиви до 2025 г.

„Не го казвам с неуважние, но европейските компании – може би заради регулациите, са склонни да вървят напред. Гледаме на себе си като на лидер в устойчивостта, но всъщност приветстваме всички, които правят крачки в тази посока“, каза още Рорстед.

Германската фирма си партнира с Allbirds за създаването на обувки с нисковъглероден отпечатък,. Allbirds използва материали като мериносова вълна, рециклирани бутилки и картон за производството на своите обувки.

„Наскоро проведохме проучване, което показа, че 70% от нашите потребители предпочитат купуват устойчиви продукти. Това ме кара да мисля, че ще има голямо търсене на този продукт“, добави шефът на Adidas.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ
Как успешните лидери се изправят на крака след провал
На днешната дата, 25 октомври. Рождениците днес
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Цитат на деня
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании