Зелените инвестиции на Кока-Кола в България

Зелените инвестиции на Кока-Кола в България

Бутилиращата компания Кока-Кола Хеленик България е един от примерите за зелената еволюция на бизнеса, които трябва да бъдат следвани. Тя има 2 производствени и 7 дистрибуционни центъра. 2100 души са директно заети в системата на Кока-Кола в България като в същото време компанията поддържа още 17 800 допълнителни работни места в цялата верига - от производство на суровини до търговска  мрежа.

Портфолиото на Кока-Кола отдавна е със златна звезда в Алеята на славата. Новите причини за гордост са други – в началото на годината за трети път компанията стана  лидер в класацията на Индекса за Устойчиво развитие (DJSI) в сектор „Напитки”. И обяви нови, амбициозни глобални цели за устойчиво развитие до  2020 година. Компанията се ангажира да:

- използва 40% от общата енергия от възобновяеми и чисти енергийни източници;

- рециклира минимум 40% от опаковките на продуктите си на пазара;

- въведе използването на рециклирани (или произведени от възобновяеми материали) РЕТ опаковки, които ще представляват минимум 20% от - общото количество, лансирано на пазара;

- намали количеството на първични опаковки с 25% на литър произведена напитка;

- сертифицира над 95% от основните селскостопански суровини в съответствие с водещите принципи за устойчиво земеделие на системата на Кока-Кола;

- инвестира поне 2% от своята годишна печалба, преди данъчно облагане, в обществото;

- удвои броя на служителите, които участват в доброволчески инициативи през работно време, като достигне 10%.

" Убедени сме, че ще постигнем тези много амбициозни цели, защото от 2010 г. досега данните ни доказват, че успяхме да ограничим значително количеството използвана вода в заводите ни в България. Добър пример е този в Костинброд", разказа Ловорка Кекез, мениджър "Околна среда" на „Кока Кола ХБК“ по време на Осмия зелен форум на списание „Мениджър”.

Ето какво сподели още тя:

„Намалихме с 14% водата и с 20% електроенергията, която използваме в нашите заводи. Постигнахме 35% рециклиране на отпадъците от нашето производство и нашите заводи. Разбира се, тези резултати са чудесни, но стават още по-значими, като се има предвид, че на този фон не само поддържаме обема на нашата продукция, но и пускаме нови продукти. Само през 2016 година сме лансирали три различни опаковки на минерална вода „Банкя”  - Банкя 0.33 л РЕТ, Банкя 0.75 л и Банкя 1 л. на основата на специалната иновация на компанията, олекотената бутилка  Банкя Plant Bottle. Изработена с 30% растителни материали, тя е с по-малък въглероден отпечатък от стандартните пластмасови бутилки.

Също така заводът ни в Костинброд пуска два нови продукта в сегмента на безалкохолните напитки – Coca Cola 0.75 л RGB и Schweppes Ginger ale, което винаги е предизвикателство за компаниите, ангажирани с устойчиво развитие, защото е свързано с пренастройване на производствените линии като в същото време трябва да намаляваме нашите екологични параметри. Погледнато през този ъгъл, това наистина е значимо постижение. Естествено, постигането на такива цели е невъзможно без сериозни инвестиции. Такава инвестиция е пуснатата в експлоатация миналата година нова и най-модерна линия за бутилиране на вода в „Банкя” – „Krones”. Инвестирахме и в нова охладителна система в завода в Костинброд с общ капацитет 2100 кW , като в същото време спестяваната годишно енергия е в размер на 530 МWh годишно. Това води не само до икономия на разходи на стойност 110 000 евро годишно, а и до  намаляване на въглеродните емисии.

Кока-Кола ХБК България непрекъснато инвестира и в закупуването на специални хладилни витрини от ново поколение – т.нар. еко-бокс устройства. Само през миналата година сме закупили 2845 броя такива хладилни съоръжения. През нощта те „заспиват”, т.е. свеждат до минимум консумацията на ток и по този начин харчат по-малко енергия, без обаче това да се отразява на качествата на продуктите в тях.

С наши средства и усилия бе изградена и модерната пречиствателна станция в Костинброд, където също инвестираме непрекъснато в подобрения и иновации, така че да осигуряваме постоянно висок стандарт при пречистването и заустването на отпадни води.

Внедряваме нов стандарт за собственици на воден бизнес – т.нар. EWS Standard, с който надграждаме ISO стандартите. Миналата година сертифицирахме с този стандарт завода ни в Костинброд, а тази година, само преди месец - и завода в Банкя. Инвестициите, на които най-много държим, са тези, които влагаме в работа с обществото и с нашите партньори като „Софийска вода” - в проектите за пречистване на използваните от нас води - и „Екопак“, който е с нас от самото начало в дейностите по рециклиране на опаковки. Заедно стартирахме и мащабната инициатива „Моят зелен град“, която бе изключително добре приета от всички хора и стана много популярна.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как се променят правилата за платеното паркиране в София?
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
И Си Дзинпин няма да присъства на срещата на Г20
Борисов: Нито Борисов, нито Пеевски може да си позволи да купува рафинерията
Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
Диамантена брошка, изгубена от Наполеон при бягството му от Ватерло, се продаде за 4,4 милиона долара
Как ще се променят доходите ви след осигурителните промени през 2026 г.?
Шокиращи цени на месото отказват от щандовете и от гиросите купувачите в Гърция